teisipäev, 27. september 2022

Üks ülimalt toimiv nipp, kuidas teha elukorralduse restart!

Pole saladus, et olen praeguseks oma elus täieliku restardi teinud. Tegelikult koosneb aga elu ju erinevatest teemadest ja valdkondadest, nii et restarte tuleb pidevalt teha. See, kui üldiselt on elu nagu korras, võib siiski tähendada, et mingi eluvaldkond ei toimi. Kui oled oma eluga rahulolematu, siis on aga suht selge, et ilmselt enamik eluvaldkondi ei toimi. 

Rahulolematus ongi restartimiseks hea aeg. 

Mul on sellisteks aegadeks enda jaoks kasutusel üks ülimalt toimiv nipp. Hiljuti jagasin seda ühiskirjutamise kuul osalejatele, kes koos minuga ikka oma raamatut valmis kirjutavad. Ühelt poolt tundub, et pole üldse asjakohane, et miks õpetada raamatute kirjutamise juures elukorralduse restartimist. Teisalt aga on see vägagi loogiline- raske on olla loominguline, kui su elus muud asjad ei toimi. 

Minu elukorralduse restartimise nipp on lihtne ja loogiline: mõõda seda, mida saavutada soovid! 

Mõte, mida õppisin erinevates ainetes juba Sisekaitseakadeemias õppimise ajal. See on kordunud läbi elu erinevates valdkondades ja ainetes. Aga kas suudame selle alati enda kasuks tööle rakendada? 

Septembrikuu keskel tundsin, et kõik see uus ja jätkuvalt muutuv elukorraldus hakkab nagu jalgu maast lahti kiskuma. Siis tuligi midagi ette võtta, et ennast restartida. Tuli otsustada, mida pean mina jälgima, et jalad taas ilusti maha saada. 

Minu jaoks said otsustavateks teemadeks: 

- hommikune rohesmuuti (Wildfit 90 elustiili osa)

- hingamisharjutused (samuti Wildfit 90 raames Crystal Ra Laksmi-Dittoni käest õpitud)

- jalutamine 30 minutit 

- ilukirjanduse lugemine 30 minutit

- teabekirjanduse lugemine 30 minutit

- oma teoste kirjutamine 30 minutit

- magamine 6-7 tundi

- siinse blogi kirjutamine 

Need tegemised, mille ajamääraks on 30 minutit annavad ühe ristikese 30 minuti eest. Kui teen neid rohem, siis saan lihtsalt mitu ristikest. Aga eesmärk on väiksem, et oleks lihtsamini täidetav. Kui seda kohe eesmärgiks vaid tund aega, siis on lihtsam ülesande tegemisest loobuda.

See, mida mõõta, on kõigil erinev ning oleneb eesmärgist. Nipp on asja juures see, et mõõdad oma tulemusi kirjalikult. 

Minu jaoks on kõige toimivam paberil käsitsi kirjutatud tabel, kuhu saan jooksvalt ristikesi tõmmata. See annab visuaalselt väga hea pildi, mis on tehtud ja mis mitte. Samuti pikemas perspektiivis pildi sellest, millega üldse tegelen. Nimelt on selge, et ilmselt kõike iga päev ei jõua. Sellisest tabelist jookseb aga kiirelt välja, et millised valdkonnad pidevalt tähelepanuta jäävad. Kui see su elus midagi ei muuda, siis on ok. Aga kui oled ise otsustanud, et on oluline, et nende valdkondadega tegeled, siis ilmselt tuleks nüüd sinna ka aega panustada. 

Viimased 7 aastat olen järjepidevalt enda elu restartimisega tegelenud, Ikka selleks, et liikuda muudkui selle poole, kus ma päriselt olla tahaksin. Juba  5.-7.oktoobril jagan kõigiga oma elukorralduse restartimise nippe tasuta 3-päevasel väljakutsel. Sellega on võimalik liituda siin: Elukorralduse restart (tasuta väljakutse). 

Kui sellest jääb väheks, siis saad 45€ eest liituda 2-nädalase programmiga "Elukorralduse restart". Seal lähme teemadega veelgi rohkem süviti. Programmi käigus tegeleme sinu erinevate eluvaldkondadega. Olulised teemad on ajakasutus, rahakäitumine, vaimne tervis, unistuste ja eesmärkide täitmine jne. Programmi eesmärk on, et saaksid lõpuks kirja elukorralduse restardiks vajalikud sammud, nende jälgimise süsteemi ning reaalselt ka hakkaksid vajalikke samme astuma. 

Olen korduvalt kogenud, et teistega koos on lihtsam edasi liikuda. Isegi siis, kui tegelikult pead sammud ise ära tegema. Koos on see kuidagi lihtsam, seega julgustan sind selles programmis osalema. Tasuta lühike väljakutse on aga hea võimalus saada aimu, millega tegelema hakkame, nii et kui teema vähegi kõnetab, siis pane ennast kohe kirja siin: elukorralduse restart (tasuta väljakutse). 

Kohe nüüd ja praegu saad endalegi teha tabeli, et jälgida mõnda tegemist, mida kindlasti oma ellu tahad sisse viia. Selleks pole mitte ühtegi vabandust, takistust, ega põhjendust, miks sa seda kohe tegema ei peaks.    

Minul on nüüd tänase blogipostituse eest ristike kirjas ja lähen järgmist ristikest taga ajama (nii tore, kui inimesi on nii lihtne motiveerida- tööta ristikeste eest! Mind on ikka väga odav üleval pidada!)

***

Mina olen Heli Künnapas (40), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (13a, 11a, 10a, 8a ja 4 a).  
 
Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 


Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi
enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Selles grupis on ka info minu läbiviidavate koolituste kohta. Enesearenguga seotud teemadel olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu materjalid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar