neljapäev, 1. september 2022

TEHTUD - lapsed Tallinnas koolis!

Kuidas seda siis nüüd ilusti öelda ...? Peale selle, et - TEHTUD! Nagu päriselt! Päriselt-päriselt! 

Täna algas meie pere jaoks uus isiklik väljakutse - "Esimene kooliaasta Tallinnas" (#1kooliaastatallinnas). 

Arvasin eelnevalt, et sellest tuleb väga emotsionaalne päev, sest põhimõtteliselt 2 aastat tööd selle nimel, et see tohutu elumuutus õnnestuks ja tegelikult on ju muutused ikka veel käimas ... Aga tegelikult oli väga sagimisterohkem päev. 

Eelmisel päeval lugesin läbi hunniku e-kirju ja kodulehti, et kirja saada, kus ja mis kellast kõik lapsed nii 1. kui 2.septembril olema peavad. 

Kõigi laste koolides käisime augusti algul ka ekskursioonil, nii et päris võõras kõik polnud. Väikest seiklemist oli aga õigel päeval mõlemas koolis. Õnneks oli kõik lahendatav. 

Kellaaegade ja kohtade jälgimisele läks aga nii palju energiat, et suurem osa päevast väga emotsioonitseda ei jõudnudki. Isegi mitte MUBA ukse taga. 

Pisar tuli silma lõpuks MUBA aktusel, kui selleks ajaks olid kõik lapsed jõudnud õigesse kohta, oma uute õpetajate ning kaasõpilaste juurde ning mina pidin lihtsalt rahulikult koos ülejäänud tuhande inimesega aktust jälgima. See oli koht, kus aeg läks maha ja oli selge, et SIIN ME NÜÜD OLEME! 

Omapärane oli, et mõlemas koolis mängiti aktusel lugu "Trumpet Voluntary", mis oli Mathiase jaoks esimene, millega Kadrioru Lossis esines. Nii et selline soe taaskohtumine. Äge oli vaadata, kuidas Ch oma aktusel selle loo alates kohe rõõmsalt naeratades mind üles otsis. Näite sellest, kuidas üks lugu võib võõras seltskonnas ja kohas kodusetunde tekitada, sest su kodus on see venna esituses varem korduvalt kõlanud.  

Minu jaoks oli kõige olulisem, et kõik lapsed tulid olid juba aktuse alguseks leidnud kellegi, kellega koos rääkida, kuigi oma klassis ühelgi neist eelnevalt tuttavaid ees ei olnud. 

Mina võisin samuti õhtuks laste moodi hõidata, et "ma leidsin nii palju uusi sõpru!" (see tähendab tõlkes, et rääkisin paljude uute inimestega). Minu ja laste jaoks on ju kõik uued - nii teised lapsed, õpetajad kui lapsevanemad. Teiste jaoks on uued vaid ruumid. Nii tulidki väga mitmed lapsevanemad rääkima ja see oli nii äge-tore-vahva. 

Päeva lõpuks oli lihtsalt tohutult soe ja vastu võetud tunne. 

Igast otsast on üleni tunne, et see on nüüd tehtud! Jaa, hiiglama palju tööd on veel teha. Õigemini - laste jaoks töö nüüd alles algabki. Aga see ongi see, et nüüd on töötamiseks võimalus. 

Siiani oli elu õhus! Teadmatuses. Kevadel ei saanud lastele teha lahkumispidusid, ega ole üldse mingit hüvastijätmist olnud ei varasemate kaasõpilaste, ega õpetajatega, sest polnud teada, kas saame minna. 

Tänaselgi päeval on võimalik, et tuleb kohtuotsus, mis ... ma ei tea - pöörab kõik tagasi? Või ... kuhu? 

Minu ülesanne on lastest need kohtuvõitlused eemal hoida, nii et nad saaks õppetööle keskenduda. See on ka ju väljakutse niisamagi, rääkimata siis sellistes ärevates eluoludes.  

Nii et jah, ma mõistan, kui suur töö nüüd pihta hakkab, aga samas ma tean, mis ja kui paljude inimeste poolt on ära tehtud selleks, et me tänasel päeval saaks alustada oma uut väljakutset - Esimene kooliaasta Tallinnas! 

Aitäääääh kõigile, kes olete erineval moel panustanud sellesse, et me täna lastega siin seista saaks. Nii sellesse, et me eelmise tee käidud saaks, kui sellesse, et uus tee avatud oleks. Võimalik, et nii mina kui lapsed pole kõigile õigel hetkel tänusõnu edasi öelnud, aga eks endalgi on alles sussavussa selle kõige sees elada. Käime samm sammu haaval ning tegeleme sellega, mida hetkel vaja, sest kõike korraga lihtsalt ei jõua. 

Imeline on aga teada, et nüüd on mingi selgus olemas ja mingid asjad paigas! Nüüd tuleb vaid edasi liikuda.

 

***

Mina olen Heli Künnapas (40), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (13a, 11a, 10a, 8a ja 4 a).  
 
Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 


Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi
enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Selles grupis on ka info minu läbiviidavate koolituste kohta. Enesearenguga seotud teemadel olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu materjalid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar