reede, 25. märts 2022

Igapäevane elu: milline on minu tavaline neljapäev?

Peale eilset Maalehe intervjuud on minuni jõudnud mitmed küsimused, et millised mu päevad välja näevad ja milline on igapäevane elu. 

Maalehe intervjuu kohta kommenteerin vaid nii palju, et nad küsisid mu arvamust selle kohta, kuidas kütusehinna tõus lastega maal elavat pere mõjutab ja kas saab lähtuda mõnegi poliitiku soovitusest, et: käige jala või kasutage rohkem ühistransporti. Igakuisest kütusekulust oli jutt, et 350-400€ oli jah siiani igakuine kulu, kuid kahekordne on hind võrreldes selle ajaga, mil kütuse liitri hind oli 1€. Seega 400€ ei ole kahekordistunud. Aga noh, ega see ülejäänud mõtet väga ei muuda. 

Üldiselt on igavesti vahva, et selline teema lehes tõstatati. Lähipäevil ostan selle eest kindlasti mõned Ekspress Grupi aktsiad juurde.

Tagasi neljapäeva juurde. 

Tegelikult polegi mul väga tavalist päeva, seega pealkirjas on väike vale sees. Samas tean, et kõige edukamalt saavad hakkama inimesed, kes suudavad kohaneda ja nii ma pidevalt kohanengi ning ikkagi võtan oma päevi tavalisena. 

Eilne päev oli siis selline: 

7.20 äratus - lapsed voodist välja, hommikusöök ja muud hommikused tegemised. Kui eelmisel päeval pole tehtud, siis teen valmis ka oma Wildfit 90 stiilis rohelise hommikusmuuti. Kui läheb kiireks, siis teen selle pärast koju jõudes. 

8.20 ... või noh, umbes nii jõuavad lapsed kooli. Siin kehtib reegel, et kett on nii tugev, kui selle nõrgim lüli. Ehk et kui osad on autos juba veidi peale kella kaheksat, aga viimane veel kohmerdab, siis ... kodust saavad ikka kõik hilja välja (ei hakka ennast hetkel stressama mõttega, et pühapäeval keeratakse kella ... )

8.50 olen tagasi kodus. Kui lapsed koolis/lasteaias, siis vajadusel saadan Pärnu-Jaagupis olevast laost välja Heli Kirjastuse pakid. Samuti olen hommikuti seal jalutamas käinud. Nii on mõnikord kella 10ks ilusti 10 000 sammu juba olemas. Seekord aga mitte. Hingamisharjutused teen ikka ära.

9.00 hommikusöök. Ikka Wildfit 90 stiilis. Seekordne menüü sisaldas kanaliha ja palju rohelist. 

9.15 ilusaks. No et mingi meik ja riided (vähemalt keha ülemisele osale ...). Arvuti töötuppa, zoomi link valmis teha. Enne külalise zoomi saabumist veel mõned hingamisharjutused.

10.00 intervjuu Maniakkide Tänavaga. Taas alustame Eesti Noortekirjanduse Ühingu FB lehel Noortekirjanduse Kevadega. See tähendab, et kord nädalas ilmuvad intervjuud erinevate noortekirjanikega. Maniakkide Tänav on varemgi noortele kirjutanud, kuid eelmise aasta lõpus ilmus tal Heli Kirjastuse kaudu noorteraamat "Viivuranna Online". See on raamat, mida minu poisid lugesid suure heameelega. Tegevus toimub arvutimängus (virtuaalreaalsuses?). Maniakkide Tänava intervjuu saab nähtavaks 7.aprillil. Seejärel igal nädalal juba uus intervjuu. Eelmise aasta intervjuud on näha siin: Noortekirjanduse Kevad 2021.  

10.40 intervjuu materjalid lähevad teele järgmisele enükale, kes video ilusaks teeb ja lisab kõik, mis vaja. 

11.00 ettevalmistused enda videoks. 

11.40 minu isikliku projekti "Kuidas Heli kogub 30000€?" video lindistamine ja üleslaadimine. 

12.00 noorteraamatu "Mälestusteta suvi" 2.osa toimetajapoolsete ettepanekute ülevaatamine. Jaaaa, mu raamat on nii kaugel, et toimetajal on tekst korras. Või noh - ülevaatamise käigus jõudsin 60.peatükini ja siis ... oli kõik. Avastasin, et ma olin viimase 5 peatüki kohta toimetajale saatnud hõiskava kirja, et nüüd on kõik ja ajeeeee, aga ... faili olin unistanud kaasa panna. Toimetajale tundus, et selline lõpp oli ka juba päris ok, kuigi mõned küsimused ikka jäid. No nii ma siis nüüd mõtlen, et kas äkki vaevan lugejaid viivalt oma viimase 5 peatükiga? Äkki see oli loomulik valik? Aga no, pole muret - viimased peatükid läksid ka ikkagi teele ja need lähevad raamatusse. 

14.00 isikliku projekti "Kuidas Heli kogub 30000€?" postituse kirjutamine. 

15.00 esimene ring Pärnu-Jaagupisse, et lapsed koju tuua. Tagasi koju jõudes on põdrad põllul. Nii äge tunne, et nad tagasi on. Põtrade nägemine on kuidagi nii imeline tunne. Nad on nii suured ja võimsad ja müstilised. Sel aastal on kohal kaks suurt põtra ning vasikat. 

15.40 tegevused meilboxiga. Jätkuvalt küsitakse, kas ukrainakeelset lasteraamatut "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" saab ikka juurde tellida. Jah, saab küll. Praegu on mingi osa esimesest tiraažist ka veel saadaval. Kui esimeste tellitud raamatute eest raha laekub, siis saan kohe ka järgmised tellida. Muuseas ka noorteraamatu "Mälestusteta suvi" 2.osa ISBN koodi tellimine Kirjastajaportaalist. 

17.30 üks laps tagasi Pärnu-Jaagupisse trompeti tundi. Lasteaialaps koju. Kahe sõidu vahel jõuan veidi raamatut lugeda. Sukeldusin taas "Lahkulööja" maailma. Seda siis Nelja vaatenurgast. Ehk et loen lühijuttudest koosnevat kogumikku "Four". Siiani meeldib väga. Kui "Näljamängude" maailma tagasi sukeldumine raamatuga "Laululindude ja madude ballaad" eriti sujuvalt ei kulgenud, siis seekord tunnen tõesti, et olen tagasi. Jah, see pole ikka see, mis esmakordne uue maailma avastamine, aga hetkel tahaks küll ikka teada, kuidas lugu edasi läheb.

18.30 viimane retk Pärnu-Jaagupisse. Saan Rohekünka Rendist remondist kätte ka telekapuldi, millele tüdrukud eelmisel päeval sujuvas koostöös piima peale kallasid, nii et pult keeldus töötamast. 

19.00 lastega õppimised, harjutamised ja muud õhtused tegevused. Vahepeal kuulan selle taustaks Moneysmartme eestvedaja Jekaterina Tint korraldatud rahatarkuse õhtut, kus on mitmendat õhtut erinevad esinejad. Väga mõnusad ja õpetlikud kohtumised.

20.00 ootamatu probleem EDRKst - "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" ukrainakeelne e-raamat on valmis, aga süsteemis pole ukraina keelt ning lisada ka ei saa. Mis keelsete raamatute alla see panna tuleks? 

21.30 unejutuks on meil lastega praegu "Ninja Timmy ja valge ahvi saladus". Vahet pole, et me sama sarja eelmist raamatut pole lugenud. Väga mõnus ja seiklusrohkem lugu. 

22.30 võiks nagu ise magama minna, aga ideid on nii palju, et lihtsalt ei saa neid raisku lasta. Teen endale uue tasumisallikate tabeli ehk et selle, millisest sissetulekust milliseid kulusid katan või kuhu raha kogun. Nagu oma sellenädalases väljakutse postituses rääkisin, siis pean tõsiselt mõtlema, kuidas oma koolitustega seonduvad materjalid paremini kättesaadavaks teha. Viimasel ajal on lihtsalt nii palju julgustamist tulnud, et oma teadmisi rohkem jagaksin. Järgmisel nädalal alustan Harjumuste muutmise väljakutset. Ise olen põnevil. Nüüdseks olen ammu selgeks saanud, et kui ma kellelegi midagi õpetan, siis ise õpin alati sellest veelgi rohkem. Samuti, et kui ma mõne oma idee ellu viin, siis saavad sellest tavaliselt alguse vägagi mitmed uued ideed.

00.00 algab teekond voodi poole ...

Loodetavasti vastas see postitus siis kõigile küsijatele, kes tahtsid ühte mu tavalist erilist päeva näha.

  

***

Foto autor Triin Künnapas 
Mina olen Heli Künnapas (40), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (13a, 10a, 9a, 7a ja 3 a).  
 
Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  

Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi
enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Sel teemal olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu matrjalid



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar