reede, 18. märts 2022

Kuidas ma leidsin aitamise viisi siis, kui tegelikult aidata ei saanud, ega osanud?

Viimase varsti juba kuu aja jooksul on paljud meist ilmselt endalt küsinud, et kuidas ma saan aidata? 

Käisin sel nädalal koolides mitmel lugejatega kohtumisel. Õpilastega oli samuti neil teemadel juttu. 

Inimeste võimalused on erinevad. Inimeste enda elud on erinevad. Vaadates seda, kuidas mõni annetab miljoni ... või miljoneid, võib tunduda, et endal polegi nagu midagi anda. 

Õpilastega rääkisime neil kohtumistel aga sellest, mida minagi ise 10 päeva tagasi avastasin: aitamisviisi leidmiseks vaata alustuseks seda, mis sul olemas on ja mida saad anda. 

Meil kõigil pole sõjapõgenike olukorra parandamiseks miljonit eurot annetada. Aga sellest ei saagi lähtuda. 

Minu põhitegevus on raamatud - kirjutamine ja kirjastamine. 

Kümme päeva tagasi hakkas minuni mitmest suunast jõudma info, et siia jõudnud lastest sõjapõgenikele pole midagi lugeda anda. Olin oma peas seda mõtet veidi juba keerutada jõudnud, aga kui mitmest suunast see teema tõstatati, hüppasin püsti ja hakkasin tegutsema. 

Sel hetkel sai selgeks, et mu lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" saab ukrainakeelseks. Selle raamatu kohta olen saanud just sellist tagasisidet, mis praegusesse aega peaks hästi sobima - see on armas, julgustav ning samas ka motiveeriv.   

Kuna raamat oli enne inglise keeles olemas, oli tõlkija leidmine lihtsam. Nii sain leida ukrainlannast tõlkija. Selleks oli abiks Fiverr ehk lehekülg, kust leiab üle maailma töötegijad väga erinevate ülesannete jaoks. Siit tuli teine aitamise koht, mida ma poleks enne arvanud, et teha saan - nimelt sain pakkuda tööd inimesele, kes oli oma kodust sõja eest põgenenud. Ta oli selle töö eest väga tänulik ja kinnitas korduvalt, et sellest on suur abi. Tema kiire ja väga hea töö aitas omakorda kaasa sellele, et raamat kiiremini väikeste lugejateni jõuaks, nii et olen talle väga tänulik. Suhtlus tõlkijaga käis väga kiiresti ja mõnusalt. 

Trükikoda Auratrükk kujundajalgi olid eelnevalt Jana Valge tehtud illustratsioonid olemas ning raamatu üldine kujundus samuti. Nüüd tuli vaid tekst uue vastu vahetada. Sellega läks samuti mõni päev aega. 

Praegusel ajal raamatut kahjuks lattu seisma väga tellida ei julge. Nii alustasin ukrainakeelse raamatu "Ведмежа Лукас хоче грати на скрипці" ettetellimist. Teos on müügil vaid kirjastuse kodulehel ning seda soodsa hinnaga, et raamatud ikka jõuaks kõigini, kellel seda vaja. Esimese tiraaži tegin ikkagi veidi suurema kui vaid ettetellijate osa, nii et praegu saab julgelt raamatut veel tellida.

Korduvalt on küsitud, et kas seda raamatut saab ka pärast juurde tellida? Jah, saab küll. Ettetellimine tähendab praegu seda, et need, kes siiani on raamatu tellinud või praegu seda veel teevad, saavad oma teosed kätte aprillikuu algul. Kui esimese tellimuse kogus täis saab, siis järgmised peavad võib-olla veidi ootama. Kui aga huvi raamatute vastu on olemas, siis lasen juba julgemalt trükkida. Nii et lühidalt - tellida võib kogu aeg. 

Kes soovib, et raamat otse mõnele abi vahendavale organisatisoonile saadetakse, siis palun uuri kindlasti järgi, et kuidas ja kuhu nad oma raamatuid kätte saada tahavad. Lihtsalt et pärast segadust ei oleks. 

Aegajalt on keeruline üksinda kirjutada ja kirjastada. Kui midagi läheb nässu või ei jõua tehtud, siis jäävad ka negatiivsed tulemused vaid minu kanda. Sellistel hetkedel on aga üksinda tegemiste koordineerimine vaid suureks plussiks, sest see andis võimaluse kiirelt reageerida. Läbirääkimised teose autori ja kirjastuse juhiga käisid kiiresti. Ei mingeid venivaid kirjavahetusi või koosolekuid. Sellise kiirreageerimise puhul tuleb ettevõtmise väiksus vaid kasuks. 

Loodan väga, et raamat "Ведмежа Лукас хоче грати на скрипці" aitab mõnegi siinse ukrainlasest lapse päeva veidigi helgemaks teha. Teos sobib ettelugemiseks lasteaiaealistele ning algklasside lastele ise lugemiseks. 

Kui sina soovid aidata, et raamatud lasteni jõuaksid, siis tellimuse saad teha siin: "Ведмежа Лукас хоче грати на скрипці" .

Olen väga tänulik ka kõigile, kes seda postitust jagavad, sest just nii saad aidata kokku viia info sellest raamatust ja neist, kes selle kaudu omapoolset abi sooviksid pakkuda. 

Selline on üks viis, mille mina enda jaoks aitamiseks leidsin. Igaühel on vaja aga leida oma viis ning tee ja seda vastavalt enda võimalustele. 

***



 
Mina olen Heli Künnapas (40), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (13a, 11a, 9a, 7a ja 3 a).  
 
Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi
enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Sel teemal olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu matrjalid



 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar