esmaspäev, 22. august 2022

Hele Kõrve ja Kristjan Kasearu kontsert Merelaius lõppes mõne jaoks väga vesiselt

Möödunud nädalavahetuse üheks imeliseks kogemuseks oli Hele Kõrve ja Kristjan Kasearu kontsert Merelaiu puhkekülas. Esimest korda nägin Kristjani esinemist live´s juulikuu lõpus Tammistes. See oli nii inspireeriv kogemus, et otsisin seejärel kohe ta järgmise kontserdi info ka üles ning ostsin pileti. 

Seejärel läks aga suvi edasi nii, et mul oli ikka kogu aeg 5 last. Tahtsin aga kontserdit täiega nautida ning üksinda minna. Aja lähenedes oli aga selge, et sel päeval on mul kodus 2 väiksemat last, keda kuhugi maha parseldada ei õnnestu. Suuremad olid samal ajal Võrus puhkpillilaagris.

Teadsin, et tegemist on akustilise kontserdiga. Need on tavaliselt intiimsemad. See tähendab, mitte väga perepidu. 

Eelnevalt olin näinud Kristjani jagatud pilti lavast, kuid ei kujutanud ette, kuidas asi kohapeal välja näeb. 

See tähendab, et mõtlesin korduvalt, et ehk tuleb lihtsalt seekord loobuda ning rahulikult koju jääda. Samal nädalal käisime lastega paaritunnisel puhkpillimuusika kontserdil ja peale esimest tundi muutus seal olukord ikka väga rahutuks. No sellest ka need kartused. 

Jaa, ma olen see vanem, kes esimese lapsega käis alati kõikjal. Püüdsin teda kõigega harjutada. Mida rohkem aga lapsi juurde sündis, seda rohkem õppisin ära, et üksi on ka mõnus kontsertelamusi saada. Samas tean, et selleks, et lapsed oskaks kultuuri nautida, peavad nad seda ju väiksest alates õppima.

Fakt on igatahes see, et lõpuks ikkagi kahe väiksemaga kohale läksime. 

No ja see oli parim otsus! 

Esiteks oli koht selline, et saime rahulikult lastega tagareas olla. Piknikutekil võisid nad rahulikult tantsida, pikutada või ... ka niisama kuulata. Vahepeal oli meil ikka vaidlemist ka, aga üldiselt sain mina samal ajal mõnusalt esinemist nautida. Esinejatest olime aga piisavalt kaugel, nii et neid nad häirida ei saanud.

Kontsert ise ... no lihtsalt väga hea! 

Minu jaoks oli kõige olulisem, et oleksid olemas lood "Romeo ja Julia" muusikalist, sest sellega ma oma lapsed kaasa meelitasin (mitte sellega, et nad peavad vaikselt istuma). Need lood on neile tuttavad ja meeldisid väga. 

Samas oli ka ülejäänud kava küll akustilisele kontserdile kohaselt hõrk ja lendlev, kuid samal ajal tempokas ning särisev. Hoidis kogu aeg erksana, mitte ei lasknud liigselt unelema jääda. Tuttavamaid ja mõned ka veidi võõramad lood. Mõnusalt tasakaalus.

No ja lava küljel merre langev päike ... See oli lihtsalt imeline täiustus kogu kavale.

Hele ja Kristjani omavahelised humoorikad kõnelused tekitasid mõnel hetkel küsimuse, et kas meil on ikka perepidu, aga lapsed ilmselt õigel kohal kõrvu ei kikitanud. Esinejate omavaheline hea klapp aga muutis õhkkonna väga soojalt mõnusaks ja koduseks. Ei olnud tunnet, et "tuleme ja teeme teile mingid lood ära!", vaid pidevalt oli tunda, et esinejatel endal on ka meie ees hea olla (ükskõik, kas see nii ka oli, aga sellise tunde igatahes kuulajana sain).   

Meeldejääv on kindlasti Hele ja Kristjani saabumine ... paadiga... lauldes "Tuulevaiksel ööl". No olgu- seda on ehk veel nähtud. Aga seda, et esinejad pärast kontserti ära ujuvad ... pikas kleidis ... triiksärgis-vestiga ... Hmm, mina pole midagi sellist varem näinud. Nii et selle eest küll 10 puntki (või 12? Mis meil see Eurovisiooni eelarve oli?). Aga no ma päriselt mõtlesin kogu aeg, et kuidas Helel sellest imeilusast kleidist kahju ei ole ... Esinejate jaoks lõppes see kontsert seega väga vesiselt.

Merelaiu Puhkeküla pakkus ka imelise võimaluse oma kontsertelamust kinnistada. Heade muusikakogemustega on tihti see, et naudid ilu ära ja siis ... astud plärtsti reaalsusesse. Seal saime aga peale kontserdi lõppu mere äärde jalutada, veel päikese loojumist nautida, enne seda esinejatega koos pilti teha, teiste kontsertikülastajatega kogemusi vahetada. Selline mõnus ja aeglane väljaastumine, mis aitab kuuldut seedida, endasse talletada ja samas tavaellu edasi minna. 

Autoni jõudes pidin küll endalt küsima, et milliseid lapsi ma siin kasvatan- Johanna nuttis mere äärest tulles, et tema ei lähe enne ära, kui on veel laulja-Kristjaniga rääkinud ja talle öelnud, et läheb pärast poodi jäätist ostma. Kas neil ei pidand teismelisena sellised fänniemotsioonid tulema? Minu Christian käis aga ütlemas, et laulja-Kristjan nägi "Romeo ja Julia" etenduses teistsugune välja. Olen Christianile püüdnud rääkida, et teda ennast polnud olemaski, kui see muusikal tehti, aga no ta vist jätkuvalt väga ei suuda mõista, et inimesed aastate jooksul "veidi" muutuvad. Õnneks pole see aga lapsele kuidagi šokk, aga oli piisavalt oluline teema, et ta tahtis selle ära märkida. 

Meie kogemus on seega, et Merelaiu Puhkekülas on võimalik väikeste lastega ka intiimsel akustilisel kontserdil käia, sest koht võimaldab erineva motiveeritusega külastajatel teineteist häirimata muusikaelamusi saada. Hele ja Kristjani kooslus on aga nii mõnusa omavahelise toimimise ja kõlaga, et neid kuulaks hea meelega ka edaspidi. 

Järgmisel korral Tõstamaa kanti minnes lubati meile ka ekskursioone ja juhendatud ringirändamist ning mingil hetkel kindlasti ka selle ägeda pakkumise sisse kasseerime.

 

***

Mina olen Heli Künnapas (40), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (13a, 11a, 10a, 8a ja 4 a).  
 
Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 


Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi
enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Selles grupis on ka info minu läbiviidavate koolituste kohta. Enesearenguga seotud teemadel olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu materjalid.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar