teisipäev, 5. juuli 2016

Heli Künnapas- Eestis laenutatud autoritest 24.kohal

Täpselt nii ongi- autorid said jälle rikkaks, sest juunikuu lõpus kanti üle laenutushüvitis. Rikkaks on küll jah jutumärkidega, sest kui mõelda, et see summa tuleb kord aastas ja tuleb 12 kuu peale ära jagada, siis tegelikult väga palgaks seda arvestada ei saa. Samas aga kui mõelda, et see summa tuleb sisse nii, et me ei pea selleks enam midagi tegema, siis polegi kõige halvem. Nii et kõik oleneb vaatenurgast.

Viimase aasta autorihüvitiste info on näiteks siin: laenutused 2015.

Minu isiklikud numbrid on olnud sellised (arvestatakse siis eelmise kalendriaasta eest):
2012a laenutuste arv 1097, hüvitis 93,54€ (avaldatud oli raamat "Lõpupidu")
2013a laenutuste arv 2664, hüvitis 252,66€ ("Lõpupidu")
2014a laenutuste arv 3445, hüvitis 290,68€ ("Lõpupidu", "Homme on ka päev", "Tristan")
2015a laenutuste arv 5492 hüvitis 583,63€ ("Lõpupidu", "Homme on ka päev", "Tristan", "Minu ilus elu maal", "Tähtajaline elu" 1.osa)

Summast lähevad maksud ilusti maha. Siin on brutosumma.

Ilusti öeldes on näha progressi. Vägev! Eks tegelikult mõjutab laenutuste numbrit ka see, et mul on nüüd väljas rohkem raamatuid. Aga no ega see ka ju ei taga, et loetakse. Võib olla ka nii, et kirjutad küll, aga keegi ei loe. Nii et ausalt- ma olen ülimalt õnnelik neid numbreid nähes.

Mina võin õnnelik olla- laenutuste TOP 50s olen mina 24.kohal: TOP 50: vaata, millised kirjanikud teenisid kodulaenutuste kaudu enim.

Jah, eriti kirjanduses ei saa numbrites kõike mõõta, kuid ega meil väga palju muid võimalusi pole oma töö tulemuste mõõtmiseks.

Nii et nagu Margit kirjutas postituses "Kirjanikel on palgapäev korra aastas", kui raamatukogust laenutate, siis ärge andke sõbrale käest kätte raamatut, vaid registreerige raamatukogus ära, et lugejaid on rohkem.

Ja kes on valmis raamatuid ostma, siis tasub alati otse autoritelt küsida. Näiteks minu viimast raamatut "Ütlemata sõnad" saab minu käest otse hinnaga 14€+ postikulu.

Mõned eksemplarid on ka raamatuid "Homme on ka päev", "Tristan", "Minu ilus elu maal" ja "Tähtajaline elu" 1.osa. Viimase järg ilmub sel aastal. Luban. Mul on enamus kirjutatud ja kui lastelaager ja pulmad tehtud, siis kirjutan selle raamatu lõpuni. Samuti... võin vaikselt lubada järge ühele teisele oma populaarseks osutunud raamatule.... eksju...

Samal ajal aga lugege, mida arvas Kärt minu raamatust "Ütlemata sõnad". Minu arust on see lihtsalt nii hästi tabatud:
"Raamat hakkas pihta nagu üsna tavaline noortekas. On üks poiss, kellesse põhimõtteliselt kogu kooli naissugu armunud on ja siis on üks tüdruk, kes ei ole temasse armunud ja naeruvääristab mõttes neid, kes on. Tüüpiline eks? Siis toimuvad veel mõned päris klišeelikud sündmused ja asi läheb järsku päris sügavaks. Just siis kui arvasin, et okei, pubekate probleemid, hullemaks ikka ei lähe... Siis läks asi veel sügavamaks. Pärast seda mõtlesin jälle, et ahaa, okei, see oli nüüd päris deep, aga enam hullemaks ei lähe eks? Vale vastus. Läks.

Alustasin raamatut mõttega, et hakkan lugema tavalist noortekat, kus noored ilusti armuvad ja vahest ehk murravad mõne südame ja õpivad sellest ning kõike seda seal oligi. Aga siis oli veel mingi maffia moodi värk, aa, ja prostitusioon ka? See oli tõsiselt ootamatu minu jaoks. Esialgu mõtlesin, et haha on ikka lollid noored küll, nutavad ja halavad, küll see elu on raske, ise käivad alles keskkoolis ja ei tea elust veel õieti midagi. Selgus, et vist teadsid küll? Polnud nad nii lapsed midagi. Panin oma mõtted lukku ja lugesin rahulikult raamatu lõpuni, ise salamisi oodates, et okei, nüüd tuleb mingi eriti suur pomm kaela, aga õnneks olid suuremad üllatused selleks hetkeks vist juba möödas."
(Padjaklubi: Räägime raamatutest!)

Peale mu enda raamatute saab minu käest praegu osta Karina Louisa Puhti raamatut "Võidetud tüdruk". Selle hind on 8€+postikulu.

Karina ise on praegu aastaks Inglismaal ja tema tegemistest saad lugeda siit: Olles teel paremuse poole.

Mõnusat lugemissuve jätku kõigile! Raamatute ostusoov pane teele aadressil helikunnapas@gmail.com . Minu loetud raamatutest võid ag ludega siit: Heli lugemisvara. Suvel on küll lugemiseks aega olnud rohkem kui loetust kokkuvõtete tegemiseks, nii et mitmed kokkuvõtted on sinna kirjutamata.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar