neljapäev, 21. jaanuar 2021

Mul on nimeabi vaja! Tõsiselt!

Nüüd on siis ametlik - mul on tõsiselt nimeabi vaja! Ma ei saa enam ise hakkama.

Olen varemgi hädaldanud, et raamatute kirjutamise juures on kõige keerulisem välja mõelda nimed. Mitte lihtsalt nimed, vaid sellised, mis just sellele tegelasele sobiks. 

2021.aastal lubasin pidulikult, et annan kord kuus välja ühe raamatu romantiliste lühiromaanide sarjast "Mõni õhtu romantikat". Seda lihtsalt loetakse, laenutatakse, ostetakse, küsitakse nii palju, et miks ka mitte. Mõtteid ju jätkub. Eelmisel aastal oli keeruline kirjutamiseni jõuda, kuid seda piinarikkam oli, et kõik need lood muudkui keerlesid peas ja tahtsid paberile saada. No sel aastal otsustasin siis kirjutada. 

Jaanuarikuu raamat on trükikojas. Selle pealkirjaks on "Jõulud parima sõbraga". Tunnetest ja emotsioonidest selles loos puudust ei tule. Veel mõned päevad saab seda soodsalt ette tellida. Kuna praegu on ajad, nagu on, siis hetkel suuri tiraaže ei telli. Nii et kui raamatut soovid, siis tasub võimalikult kiiresti ära tellida. 

Aga nüüd päris mure juurde - sama lubaduse käigus lõpetan praegu romantilise lühiromaani käsikirja, mis ilmub veebruaris. Selle pealkiri on "Tuhast tõustes". Hakkasin seda kirjutama aasta aega tagasi, kuid nüüd siis oli õige aeg, mil minuni jõudsid õiged mõtted, et see lugu ära lõpetada. Üks peatükk on veel lõpetada. 

Täna aga sai lõpuks üles romantilise lühiromaani "Ebaõiglane" e-raamat. Panin seda infot üles. Hakkasin sisukirjeldust lisama ja avastasin, et ... ma tegin seda jälle!!!

Nimelt raamatutel "Ebaõiglane" ja "Tuhast tõustes" oleks peaaegu olnud üks peategelane sama nimega. 

Kõige keerulisem on, et see sobis mõlemale tegelasele. 

Jaa, ma kasutan netist leitavaid nimeregistreid, et uusi nimesid leida. Jaa, ma loen nimede tähendusi. Jaa, mul on kirjas, milliseid tegelasi olen eelmistes raamatutes kasutanud ... aga ju ma siis lihtsalt ei loe neid alati läbi. Püüan ikka lihtsalt tunnetada, et mis nimi uuele tegelasele sobiks. Ja kuna ma tean, et kipun samu nimesid kasutama, siis ikka püüan mõelda sellele, aga ... heh, mul polegi enda vabanduseks midagi öelda.

Kui mul oleks rohkem nimesid, siis läheks lugude kirjutamine hulga lihtsamalt. Suure osa raamatute planeerimise ajast kulutan sellele, et leida õige nimi ... ja nagu näha, siis tihtilugu kulutan suure osa sellele, et leida uus nimi ja see käsikirjas ära muuta. 

Olen siiani läinud ka seda teed, et mu tegelaste nimed on lihtsalt. Üks kirjanik (nimesid nimetamata!) sai alles sõimata ühelt inimeselt, et miks ta tema erilist nime raamatus kasutas. On siis seda vaja. ..

Seega, kui sa kade pole, siis võid siia postituse alla vabalt lisada nimesid, mida võiks raamatus kasutada. Hoiatan, et ilmselt mõndagi ka kasutan. 

Ma siis nüüd lähen ja mõtlen, millise nime võiks sarja "Mõni õhtu romantikat" uue raamatu "Tuhast tõustes" üks peategelane saada ...

  ***

Foto autor Triin Künnapas
Mina olen Heli Künnapas (38), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (12a, 9a, 8a, 6a ja 2 a).  

Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 21 raamatut (sealhulgas menukas noorteraamat ,,Mälestusteta suvi" ja romantilised lühiromaanid ,,Valss Pärnu rannaliival", ,,Helisevad ööd saarel" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).
Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. 
Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi http://midaheliluges.blogspot.com

1 kommentaar:

  1. Minu arust on kõige ilusam tüdrukunimi Malene :) Eestis haruldane ka.

    VastaKustuta