pühapäev, 21. märts 2021

Milliseid lauamänge lastega mängida?

Eelmisel nädalal käisin taas suuremate lastega Tallinnas. Kord oli ühel tund, siis oli teisel konsultatsioon jne. Ikka turvaliselt. 

See, kellel mingeid kohustusi sel hetkel polnud, käis minuga linnas ringi. Täitsa mõnus matk oli. Näiteks jõudsin elus esimest korda Hirveparki. Ma isegi ei teanud, kus see oli, kuigi pargi olemasolust muidugi teadsin. Ootamatult sain teada, et olen aastaid korduvalt sellest lihtsalt mööda kõndinud. 

Tunne kodumaad ... või misasja... 

Peaaegu inimtühjas Tallinna vanalinnas oli ka päris veider käia. Pärast saime teada, et Piip ja Tuut tegid Raekoja platsis oma saadet ning me kõndisime vaid tund aega varem sealt läbi. Nende teatrist läksime ka mööda. Maria siis õhkas, et nii väga tahaks neid vaatama minna. Novot- peaaegu oleks kohtunud ... aga siiski mitte. Tuleb ikka kodus telekast vaadata.

Ööbimiskohas aga avastasime "Aliase" mängu. Otsustasime proovida. Ühel hetkel olime kõik nii mängus sees ning tõesti väga lõbus oli. 

Loomulikult olen varasematel aastatel sõpradega palju lauamänge mänginud. Lastega on meil aga alati nii olnud, et kuna keegi on pidevalt pisike, siis lauamängud ja muud sellised tegevused jäävad kõrvale. Käärid ja värvid jms on meil samuti majas alati peidetud. 

Nii oligi minu jaoks suht suur üllatus, et saan oma kolme vanima lapsega rahulikult "Aliast" mängiga. 

Entusiastlikult mõtlesin kohe, et otsin siis veel mänge, mida kodus ka üheskoos mängida saaksime. Ja siis avastasin, et peateelt kõrvale astudes pole mul asjadest ikka õrna aimugi. "Alias" ja "Monopol" on tuttavad, aga sealt edasi ... 

Küsingi täna targematelt nõu - millised on sinu soovitused, milliseid lauamänge võiks mängida, milles saaks osaleda 6-12-aastased lapsed ning ka täiskasvanul huvitav oleks? 

Ise piilusin Brain Games lehte. Nende valik tundus päris põnev. Strateegiamängud kõlavad põnevalt. Kuid samas tundub, et enamik neist mängudest vajab enne tõsist õppimist. Tahaks midagi sellist, mille juhised saaksid kiiresti selgeks. 

Suur valik tundus olevat ka lauamängud.ee lehel. Aga sama küsimus- kas keegi on midagi sealt mänginud ja julgeb soovitada? Niisama kirjelduse järgi on suht keeruline aru saada, et mis päriselt võiks sobida.  

Juku mänguasjapoes tundus valik olevad rohkem väikelastele. Samas ka sealt on enamik meil proovimata.

Mõni muu lehekülg, kust soovitad otsida? 

Seega palun nüüd siia ritta kõik soovitused, mida täiskasvanud ja 6-12-aastased lapsed saaksid koos mängida. Aitäh!  

p.s. no ega meil pole ju siin kodutöö ja distantsõppe vahel midagi muud teha, kui mängida ...



 ***

Foto autor Triin Künnapas
Mina olen Heli Künnapas (39), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (12a, 10a, 8a, 6a ja 2 a).  

Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 21 raamatut (sealhulgas menukas noorteraamat ,,Mälestusteta suvi" ja romantilised lühiromaanid ,,Valss Pärnu rannaliival", ,,Helisevad ööd saarel" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).
 
Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. 
Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi http://midaheliluges.blogspot.com

1 kommentaar:

  1. Viimase aja avastus on mäng nimega "Super Farmer". Mängisin küll külas ja seega ise otsima hakates leidsin, et seda enam väga kusagilt saada polegi, aga nii äge mäng. Veidi õpetab isegi majanduse/investeerimisloogikat ja on põnev nii 7- kui 27-aastasele ja samuti põnev nii kahekesi kui suurema seltskonnaga (ma olen nii ammu otsinud mänge, mis ka kahekesi põnevad mängida oleks). Mina igatahes hoian nüüd igal pool silma peal, et kui peaks kuskil müügile ilmuma.

    Veel on minu suured lemmikud Cluedo ja Dixit ja absoluutne lemmik on ikkagi juba sinu poolt mainitud Alias.

    Ma ise olen aga ka suur kaardimängudefänn, mida ka lastele juba tutvustama võiks hakata. Just sellised pikemad ja rohkem nutti kui õnne nõudvad - Bismarck, Kanasta, Kasiino, Sitaratas ��

    VastaKustuta