pühapäev, 3. veebruar 2019

Mitu kommi on pakis? Ettepanek kommitehastele.

Kas oled kunagi mõelnud, mitu kommi on pakis?

Kas see on üldse oluline?

Kui su lapsel on homme sünnipäeva ja tavaks on koolis kommi jagada ja sa tead, mitu last klassis on, siis on ülimalt tähtis, mitu kommi on pakis.

Nii ma siis käisin täna poes, lapse poolt antud täpsed juhised ees, et millist kommi ta soovib. Lahtiste kommidega on lihtne. Soovitud "Kirju koera" kommid olid aga ainult pakis. Püüdsin küll läbi kirju paki neid kirjusid koeri kokku lugeda, aga tundus, et poolenisti õhku täis pakk plahvatab pigem kohe ise, nii et ma ei julgenud rohkem muljuda.

Läksin siis ühe töötaja juurde ja palusin ilusti, et kas võiksime paki lahti teha ja vaadata, mitu kommi seal pakis on. Lubasin muidugi paki pärast ilusti ära osta. Kohe toodi välja käärid ning saingi kommid üle lugeda.Tuli välja, et neid oli 12, seega mul oli vaja kokku osta kaks pakki komme.

Pärnu-Jaagupis teavad kõik, et mul on kodus mitu last. Nii kerkiski üles küsimus, et kas ma pean kodus nii täpselt komme jagama? Selgitasin siis, et täpne kogus on vajalik kooli jaoks ja kodus meil nii rangeid reegleid pole. Koju me lihtsalt komme ei osta.

Daimi kommid sain teisest poest. Samamoodi palusin paki lahti lõigata, sest võimatu oli läbi paki kogusest aru saada. Daimi pakis on 31 kommi, kui kellelgi on vaja teada.

Siit tulebki minu ettepanek kommide tootjatele: pange paki peale kirja, mitu kommi umbeski seal sees on! Jah, väikeses kohalikus maapoes võin paluda, et pakk lahti lõigataks. Aga suuremas kohas see mul ilmselt läbi poleks läinud. Kohalikus poes teatakse, et kui ma lahtise paki eest ei maksaks, siis nad võiksid kogu ülejäänud elu mulle ka piima, leiba ja muud vajalikku müümast keelduda. Vähe sellest- ilmselt küsiksid nad ka mu abikaasa ja vanemate ja laste käest maksmata paki eest raha nii kaua, kuni võlg on tasutud. Selle viimase väite mõte oli see, et kohalikus poes oli võimalik mu veider soov täita seetõttu, et kõik tunnevad kõiki.

Maapoed ja kohaliku elu ülistasime ära, kuid selle pisikese lookese lõpus jääb ettepanek samaks: ma võiks saada kommipaki pealt ise lugeda, mitu kommi seal on, mitte ei peaks kääre ja pakendi lõhkumise luba otsima!

P.s. homme täitub siis 8 aastat kahe lapse emana! Ojaa... need põselohud toovad veel... üllatusi järgmistel aastatel kaasa... (viisakas viis öelda, et ilmselt pole ma veel näinud kõike, milleks see poiss võimeline on :D ). 



***

Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme!  

Mina olen Heli Künnapas (36), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja poliitikust ema viiele lapsele (10a, peaaegu 8a, 6a, 4a ja täitsa tutikas). Poliitikas osalen Eesti Vabaerakonna ridades.

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 17 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).

Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi  http://midaheliluges.blogspot.com 

1 kommentaar:

  1. Tahtsin õelda kuna söön tihti Daimi komme siis vahest on pakis olnud 27 tükki ja kõige rohkem on olnud 30 tükki.

    VastaKustuta