pühapäev, 30. september 2018

Millise sõnumiga lähen täna Vabaerakonna üldkoosolekule?

Vabaerakond teeb täna ajalugu- esimest korda Eesti poliitika ajaloos kutsuti erakorraline üldkoosolek kokku 10% erakonna liikmete häältega. Protsent oli tegelikult isegi suurem.

Mina kandideerin juhatusse. Kirjaniku, kirjastaja, endise personalijuhi ja muude kogemustega usun, et mul on, mida pakkuda. Nii on mul võimalik mõne minuti jooksul selgitada, mida pean oluliseks. Milline on siis see sõnumi, mida täna väljendan?

Minu jaoks on viimased 1,5 kuud olnud väga õpetlikud ja erilised. Selle aja jooksul nägin, kui palju energiat meie erakonnas peidus on. Kohtasin paljusid uusi inimesi, kellest igaühel on midagi Eesti ühiskonna tervendamiseks pakkuda. Samuti nägin vanade kaasteeliste nägusid erinevates olukordades. Paljudega neist oleme kõrvuti käinud pea neli aastat. Täpselt nii kaua, kui olen Vabaerakonnas olnud.

Samas nägin pikaajaliste kaasteeliste seas ka neid, kelle puhul mulle ei meeldinud, kuidas kriisiolukorras käituti. Kõik need süüdistused, mis muudatuste soovijate vastu tulid... Eks igaüks vastutab lõpuks oma sõnade eest kusagil mujal. Edasi liikumiseks on aga hea teada, kuidas üks või teine inimene käitub siis, kui laev kõige rahulikumates vetes ei seila.

Vabaerakonna esimehena toetan Kaul Nurme. Tema on inimene, kellega jätkamine hetkel Vabaerakonna jaoks kõige parem oleks.

Meie mõlema jaoks on oluline suur teema: elu võimalikkus väljapool Tallinnat! Teiseks on oluline majanduse kasv kõikjal Eestis. Ei ole loogiline, et suur osa eestlastest käib täiskohaga tööl, kuid elab siiski vaesuses. Tööandjad otsivad töötajaid, inimesed on tööta, kuid kaks otsa kusagil kokku ei saa, sest vahepeal on kõrged tööjõumaksud ja muud ebasoodsad tingimused. Elektrihind tõuseb, kuid inimeste enda mure on, kuidas pikad elektrikatkestused üle elada

Kõigi eeltoodud teemade taustal on minu jaoks eriti oluline lastega perede hakkamasaamine. Eriti lasterikaste perede. Aga just selliste, kus inimesed ikka ise ka panustavad. Lennukilt raha külvamist ma ei toeta. Ehk siis tuleks toetada seda, kui perekonnas tegeletakse sellega, et lastest saaksid täisväärtuslikud ühiskonna liikmed. Sellised, kes ei oota muudkui abi, vaid osalevad ise aktiivselt. Oluline osa näiteks on huviringide võimaldamine vastavalt laste võimetele, mitte lapsevanema rahakotile. Meie väikses riigis ei saa avastamata ja kasutamata jääda ükski anne lihtsalt seetõttu, et peres on palju lapsi ning seetõttu kahe vanema palk suurema hulga inimeste peale jaguneb.

Jah, seda kõike on liiga palju, et täna paari minutiga ära rääkida.
Jah, seda on liiga vähe, et selliste mõtetega Riigikogu valimistele minna.

Täna muidugi selgub, kas mingeid Riigikogu valimisi minu jaoks üldse tuleb...

Loodan lihtsalt väga, et igasugused sahkerdamised ja mängud jäävad tänasest päevast eemale. Oleme pooleteise kuu jooksul saanud põhjaliku õppetunni ka neil teemadel. Mitte vaid erakonna seest, vaid ka nende pahatahtlike väliste jõudude poolt, kes kardavad Vabaerakonna tõusu.

Kurb uudis neile- kui need sahkerdused meist nüüd mööda lähevad, siis on Vabaerakonnas olemas sisemine jõud ning koostöövõime ka uute tulijatega, et koos saada 15 mandaati järgmistel Riigikogu valimistel! Kui täna hääletatakse muudatuste poolt, siis saab Vabaerakonnast järgmises Riigikogu koosseisus arvestatav jõud.

Imelist päeva meile kõigile täna!



***
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 
Mina olen Heli Künnapas (36), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja poliitikust ema viiele lapsele (9a, 7a, 6a, 4a ja täitsa tutikas).

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 15 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).

Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi  http://midaheliluges.blogspot.com 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar