pühapäev, 24. oktoober 2021

Kuidas ja miks ma sundlugemisest loobusin?

Täna on siis see päev, kus ma selle aasta sundlugemisest loobusin. 

Pean vist kohe selgitama, et tegemist on ikka iroonilise mõttega. Sundlugemise osa. Nimelt leidub aegajalt inimesi, kes ütlevad, et kõik, kes me FB Lugemise väljakutse grupis oma lugemismuljeid jagame ning aastas mitmeid ... (sadu?) raamatuid loeme, teeme seda kohustuslikult ja ennast sundides. Isegi piinates.

Olen päris mitu aastat FB Lugemise väljakutse grupis osalenud ning püüdnud lugemise väljakutset täita. See tähendab siis, et eelmise aasta lõpus pakutakse välja teemad, millest 53 kõige populaarsemat ongi grupi järgmise aasta lugemise väljakutse. Ja siis tuleb leida raamatud, mida neisse teemadesse lugeda. 

Goodreads ja mu lugemisblogi Mida Heli luges ütlevad, et tänaseks päevaks olen sel aastal lõpuni lugenud 73 raamatut. Hetkel on lugemisel 3 teost. Kohe lisanduvad veel kaks, sest mu kirjastusel tuleb välja kaks raamatut (noorteraamatud "Tähtedest võlutud" ja "Viivuranna Online"), mis on kindlasti plaanis kohe läbi lugeda (osaliselt on see mul muidugi juba tehtud).

Kuigi lugemise väljakutses tuleb lugeda vaid 53 teost, siis nipp ongi selles, et need peavad vastama õigetele teemadele. Kuna mitmed minu loetud raamatud nö õigele teemale ei vasta, siis väljakutses need arvesse ei lähe. 

Täna sirvisin aga väljakutse tabelit ja panin kirja, milliseid raamatuid veel mingitesse teemadesse lugeda tahan. Siis vaatasin kalendrit. Aasta lõpuni on veidi üle kahe kuu. Väljakutse raamatutest on mul veel lugemata 16. See tähendab umbes 8 raamatut kuu jooksul.

Aaaaga .... algab ju november. See tähendab kõigile kirjutamishvilistele, et algab NaNoWriMo ehk rahvusvaheline romaanikirjutamise kuu. Kirjanik Tuuli Tolmov räägib sellest lähemalt 1.novembril, mil toimub tasuta online koolitus "Kirjanikuks 30 päevaga?" (liitumiseks kliki sellele lingile). See on siis kuu, mille jooksul inimesed üle maailma ühe kuuga ühe romaani valmis kirjutavad. Igaüks kirjutab enda raamatut, aga ühises keskkonnas jagatakse kogemusi, antakse endale ja teistele aru oma edusammudest ja ... no igatahes üks järjekordne väljakutse. 

Kuna viimasel ajal mul jälle mõtte lendab, siis on kindlasti plaanis sel aastal NaNoWriMo väljakutses osaleda ja noorteromaan "Mälestusteta suvi" 2.osa lõpuks valmis kirjutada. Eeldusel, et taas lastel mingit koduõpet või haiguste perioodi ei tule...  

Just seepärast tuligi täna teha otsus, et kas jätkan nüüd kirjutamise või lugemisega. 

Peale kõige muu alustasin nüüd uut toodete sarja: Kingitus raamatusõbrale. Valmis sai esimene vahva padi, mida näed ning saad tellida siit: padi "Raamatuid ei ole kunagi liiga palju"

FB Lugemise väljakutse grupp on minu jaoks väga motiveeriv olnud. Esiteks olen sealt väga palju raamatusoovitusi saanud. Veelgi olulisem aga, et minu enda aasta jooksul loetud raamatute arv on kasvanud just tänu sellele grupile. Kui algul rääkisin sundlugemisest, siis ilmselgelt oli see jah iroonia inimeste suhtes, kes raamatute lugemist arvustavad. 

Jah, tänu sellele grupile loen aegajalt raamatuid, mida ehk niisama kätte ei võtaks, kuid tahan need läbida, et mingi teema kirja saada. Mõnigi kord aga on see just olnud mõnus avastus, kus olen hea raamatu või uue huvitava autoriga tuttavaks saanud. See minu jaoks sellise väljakutse mõte ongi. Kirjanikuna saan erinevate teoste lugemisest loomulikult kasu ka oma tööks, sest mõnikord õpin ka seda, kuidas ma ise ei tahaks kirjutada. Selliseid kogemusi ei saa, kui loed vaid teoseid, mis endale väga meeldivad või millest teadlik oled. 

Loomulikult jätkan ka sel aastal lugemist, kuid lugemise väljakutset enam täita ei ürita. Kuigi see oli esimene kord, kus mul oleks tegelikult reaalne võimalus see väljakutse ära teha. Hetkel aga sai tehtud otsus, et kirjutamine on hetkel olulisem ja ... nii lihtsalt on. 

Jätkuvalt olen Tiinale FB Lugemise väljakutse grupi loomise eest väga tänulik ja soovin, et ta ikka sama ägedalt seda edasi veaks. Tuhandetel lugejatel on seal väga tore! 

***

Foto autor Triin Künnapas 
Mina olen Heli Künnapas (39), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (12a, 10a, 9a, 7a ja 3 a).  

Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 20 raamatu (sealhulgas menukas noorteraamat ,,Mälestusteta suvi" ja romantilised lühiromaanid ,,Valss Pärnu rannaliival", ,,Helisevad ööd saarel" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).
 
Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Eriline tähelepanu on noorteraamatutel ning ajaviitekirjandusel. Suviti korraldan lastelaagreid. 
 
Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi http://midaheliluges.blogspot.com


 






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar