teisipäev, 8. jaanuar 2019

Milline on üks ülimalt lihtne moodus, kuidas oma päev otsekohe õnnelikumaks muuta?


Õnnetult elamine on väga lihtne. Isegi, kui kõik on hästi ja oled õnnelik, siis juhtub mingi ettearvamatu asi ja olekski nagu kogu õnne käega pühitud. See võib olla mõni ootamatu uudis, kaaslase halb tuju, negatiivne tagasiside su tööle vms. Tuttav olukord kõigile, eks ole?

Kuidas aga kõigest sõltumata siiski otsekohe õnnelikumaks muutuda?

Ülimalt lihtne nipp: ela sellist elu, nagu tahad! Ole alustuseks õnnelik kõige üle, mis sul on. Seejärel vaata üle, mis sind võiks kurvastada ja muuda kõike, mida saad. Kui sind kurvastavad pesemata nõud, siis lihtsalt pese need ära, kui tegemata tööülesanne, siis lihtsalt tee see ära jne.

Meie elule annab tooni see, millele tähelepanu pöörame. Kui muidu on kõik hästi, aga juhtub üks väike negatiivne asi ning sellele ülimalt palju tähelepanu pööratakse, siis oleks kogu päev nagu raisku läinud. Samas ülejäänud asjad on ju korras. Inimese enda valik oli negatiivne tähtsamaks muuta.

Iga päev on meist igaühe valik, millele sel päeval tähelepanu pöörata. Loomulikult ei lähe alati kõik meie soovi järgi. Aga mõnikord pole see, mida endale soovisime, ka meile üldse kasulik.

Enda soovide järgi elamist takistab teinekord näiteks mõtlemine, et: kui ma seda teen, siis olen teistest rohkem teinud ja ma ei saa selle eest väärilist tasu, see pole võrdne ja õiglane!

Jaa, võid ootama jääda, et maailm on õiglane ja suudame koostööpartneritega kõike võrdselt jagada. Aga kui sinu mõtetest, ootustest ja plaanidest aru ei saada, kas nii kaua elad õnnetult oludes, mida sa pole valinud ja mille muutmine on sinu võimuses? Võib ka nii.

Aga võid ka muuta ümbritseva selliseks, nagu sulle sobib ning seda nautida. Selle asemel, et võrdsust oodata, naudi hoopis, et sina saad valida sellises keskkonnas, oludes jms, mille sina valisid.

Tööl on tavaline, et jäetakse asjad tegemata, sest need on kellegi teise ülesanne ja mina ei saa piisavalt palka... Jällegi- enamusele tuttav teema! Siingi läbiproovitud soovitus- tee hoopis rohkem! Edukad inimesed teevad alati rohkem kui neilt oodatakse. See teebki nad edukaks. Järgmisele tasemele jõuad siis, kui eelmise normi ületad. Kui keegi saab rohkem palka, siis ole ise ka selle vääriline, et rohkem teenida. Kui selles kohas ei saa, siis loo endale mujal sobilikud võimalused. Kui sa iseendaga hästi läbi saad, siis ei vingu enam keegi, kui küsid oma töö eest väärilist palka.

Nii et kõik algab ikka iseendast ja mõtlemisest! 

Inimestevahelised probleemid algavad tihti sellest, et me ootame teiselt seda, mida ta ei suuda anda. Veel hullem- ootame teistelt seda, mida me ise ei soovi anda. Tegelikult algab kõik andmisest. Saad seda, mida annad. Enamus meist aga ootab esmalt, et saaks ning alles seejärel on nõus vastu andma. 

Jah, selle teksti kirjutamiseni jõudsin seetõttu, et viimasel ajal pean jälle isegi neil teemadel palju mõtisklema. Nüüd on kõik jälle selgem! Olen endale viimastel päevadel saanud-võtnud mitu ülesannet, mis tundusid pikalt kellegi teise teemad... aga kinnitan, et täna olen õnnelikum kui paar päeva tagasi!

Imelist päeva ja tarku otsuseid sullegi! 


***

Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 
Mina olen Heli Künnapas (36), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja poliitikust ema viiele lapsele (10a, 7a, 6a, 4a ja täitsa tutikas). Poliitikas osalen Eesti Vabaerakonna ridades.

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 17 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).

Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi  http://midaheliluges.blogspot.com 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar