kolmapäev, 8. aprill 2020

Kuidas aitab distantsõppele kaasa kindel päevakava?

Mitmel rindel tegutsedes on kindel plaan ning kirjapandud eesmärgid väga olulised. Just see kirjalik teerada aitab kaasa sellele, et kõik, mida planeerid, päriselt ka tehtud saaks.

Olen alati nii arvanud.

Kuni ajani, mil alustasime 5-lapselist kodust distantsõpet.

Nagu ,,Õhtu!" saates rääkisin, siis tegelesime esimese distantsõppe nädala kulgemisega. Vaatasime järjest, mida ja kust on vaja teha ning mis järjekorras oleks mõistlik teha. See pidev kontrollitud ülesannete ülekontrollimine võttis aga palju aega ja energiat. Sellise stiiliga tuli kaasa palju topelt tegemist. Näiteks lugesin pool päeva e-koolist ülesandeid, mis on juba tehtud, et olla kindel, et need on ikka tehtud.

Nii algas 2.nädal sellega, et seinale sai päevakava. Tuli aga välja, et zoomi tunnid ja minu päevakava ei läinud kokku. Kuna lastel olid tunnid erineval ajal, siis poleks olnud kasu ka päevakava muutmisest. Samuti kestis õppimine lastel päris mitmel päeval hommikust õhtuni. See tähendab, et kui oli aeg loodusesse minna, olid mitmel enamus töid alles tegemata.

Kuna selgus, et see ei toimi, siis tegin igale lapsele eraldi päevakava. Mõnel lapsel on kogu nädala õppimine nädala algul e-koolis olemas. Teisel ilmub eelmisel õhtul. Kolmandal aga samal päeval. Nii läks päris palju aega, kuni sain kõigile ükshaaval päevakavad valmis.

Jällegi läks nii, et mõnelgi lapsel kulus õppimisele terve päev, nii et minu planeeritud ajavaru ei töötanud. See tähendab, et 16533.distantsõppe päevaks oleme ringiga tagasi teadmise juures, et igal lapsel on omaette päevakava, mis lähtub konkreetsest päevast ja selle päeva ülesannetest.

Minu jaoks on suurim müstika, et kuidas lapsed koolis sama ajaga jõudsid rohkem ülesandeid tehtud kui kodus sama ajaga? No ei jõua minu lapsed praegu isegi kell 15 muusikakooli. Aga eks veel on ees aega, et harjutada ja selles distantsõppes veelgi paremaks saada.

Mõnel päeval olen teinud reegli, et pärast kella 19 enam ei õpi. Mis tegemata, jääb järgmisteks päevadeks.

Veider on ka see, et näiteks pillide harjutamiseks lastel nagu polegi enam aega. Samas eks väljas saavad rohkem käia. Kehalise kasvatuse õpetajad võiksid tulemuste üle õnnelikud olla... aga no see kehalise paberimajandus on pidevalt täitmata, nii et järgmistel päevadel tuleb rohkem toas olla, et see ka ikka ära teha.

Vaikselt hakkab paika loksuma ka uus zoomi-tundide nädalakava. Praegu on see selline:

Siia lisanduvad veel mõned pillitunnid. Marial on tantsutrennist videod, mida teeb ise omal ajal, nii et neid tunde kellaajaliselt kavas ei ole.

Olen jätkuvalt kindel, et päevakava on oluline, kuid praeguses olukorras on samas ka tähtis olla paindlik ja arvestada võimalusi. See aitab normaalseks jääda ja samas vajaliku tehtud saada.


***
Foto autor Triin Künnapas
Mina olen Heli Künnapas (38), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja  poliitikust ema viiele lapsele (11a, 9a, 7a, 5a ja 1,5 a).  

Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 21 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).
Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi http://midaheliluges.blogspot.com

1 kommentaar:

  1. E-koolis on see hea asi täitsa olemas, et kui laps mingi tunni töö ära teeb, siis ta saab oma e-koolis märkida tehtud töö ette linnukese ja kui ema oma e-koolist kontrollib, siis on kohe näha, mis tehtud, mis tegemata 😃 Jääb see olemata, et loed jälle üle ja hakkad uurima, kas on tehtud või mitte 😉

    VastaKustuta