teisipäev, 25. jaanuar 2022

Isiklik väljakutse #2 Kuidas Heli kogub 30 000€ : teadmised ja oskused.

Eelmisel nädalal välja kuulutatud isiklik väljakutse on alanud täpselt nii hirmsalt, kui arvasin: see on saanud palju tähelepanu. Nii negatiivset, aga rohkem ikka positiivset. 

Selle nädala videos räägin neist samuti. Tekst jätkub video all: 

Negatiivse osas on kõige rohkem tekkinud küsimusi mu arvutuste suhtes. 

Vastus: need hilisemate kulutuste arvutused pole praegu olulised. Ma ei ütle, et Tallinnas elades PEAB kuluma 5000€ kuus. Ütlen, et soovin koguda 5000€ kuu kohta. Tore, kui kulub vähem. Aga kui on mingid põhjused, et kulub rohkem, siis tahan, et see oleks olemas. 

Veel on tekitanud küsimust, et miks just 6 kuus ja mis edasi. See praegune summa on plaanis koguda nö tagalaks. Praegused sissetulekud ju loodetavasti ikka jätkuvad. Seega ilmselt tuleks kogutud rahast mingi osa kasutada ja ülejäänud kataks praegused igakuised sissetulekud. Aga täpsem matemaatika oleneks konkreetsetest oludest. Hetkel me pole ju üldse veel kuhugi läinud. 

Küsimusi tekitas ka väljakutse eesmärk ehk Tallinn. Jah, ma pole lastega Tallinnas elanud, kuid käime seal koolis 3 korda nädalas, nii et osad asjad ikka selged. See aga pole praeguse väljakutse esmane teema. Kui muud teed viivad selleni, et esialgne plaan täide ei lähe, siis ega see teenitud raha lastest mööda ikka ei lähe. 

Nüüd aga väljakutse juurde: aeg teha esimesed sammud! 

Nagu öeldud, on väljakutse eesmärk leida lisateenistuse võimalusi või suurendada sissetulekuid põhitegevusaladelt nii, et augusti lõpuks oleks koos 30 000€. Väljakutse raames jagangi samme, et kuidas mina seda teen ja kuidas saad sina teha, kui soovid sarnase (vahet pole, mis summas!) väljakutse ka endale esitada. 


1.samm

Oskused ja teadmised - mille eest teised on nõus sulle maksma

Lisateenistusest rääkides on esimeseks sammuks mõelda läbi, mis on see, millega saaksid teistele kasulik olla, millega NEILE lisaväärtust luua. Nii tuleb kaardistada enda teadmised ja oskused. 

Mina jagan need formaalseks hariduseks ja teadmisteks/oskusteks. 

Enda jaoks teen tabeli, milles on kirjas: 

1) mida tean/oskan 

2) kuidas saaks seda rahateenimiseks kasutada 

3) mis mind on siiani takistanud, et miks ma pole selle valdkonnaga teeninud 

4) mida saaksin teha, et takistused kõrvaldada ning selle teadmise/oskusega raha teenida. 

 

Millega saan mina väärtust pakkuda? 

FORMAALNE HARIDUS 

1) personalitöö, halduskorraldus - kõrghariduse sain Sisekaitseakadeemiast halduskorralduse erialal, spetsialiseerumisega personalitööle. Seega olen saanud spetsiaalse ettevalmistuse tööks riigiasutustes. Praktika ajal töötasin Pärnu Linnavalitsuses ja Riigikantseleis. Pärast ülikooli lõpetamist Siseministeeriumis ning seejärel Pärnus ühes erafirmas personalijuhina. 

Takistus hetkel on töötamiseks, et ma olen sellest valdkonnast eemal olnud umbes 13 aastat. Samas kindlasti kõik inimsuhtlusega seotud oskused on selle aja jooksul teistes valdkondades tegutsedes paranenud. 

2) kristlik kultuurilugu, usundiõpetuse õpetaja - magistrikraadi sain EELK Usuteaduse Instituudis. Seejärel läbisin ka 160-tunnise pedagoogikakursuse ning õpetasin ühe aasta gümnaasiumiosas usundiõpetust (õpetust ERINEVATEST religioonidest). 

Seni tehtud: panin ennast kirja asendusõpetajana. Seda küll peale usundiõpetuse ka mitmes teises aines. 

Takistus hetkel on aegunud 160-tunnine pedagoogikakursuse tõend. 

3) karusloomakasvatus - Järvamaa Kutsehariduskeskusest sain sellealase kutsetunnistuse. Umbes 6
aastat tagasi lõpetasin küülikufarmi pidamise, sest see nõudis liiga palju kohalolu ning kasumlikkus selle kohta oli väike. Laste ja muude tegemiste kõrvalt ei jõudnud enam. 

Takistus negatiivne hoiak karusloomakasvatuse suhtes ja vähene kasumlikkus. 

4) akordion - omal ajal lõpetasin Pärnu-Jaagupi muusikakoolis akordioni eriala. Olen käinud koos rahvatantsijatega Ungaris, Saksamaal jne esinemas. Mina siis akordioniga koos teiste muusikutega tantsijaid saatmas. 

Takistus hetkel roostes sõrmed. Viimasel ajal on laste muusikakooli viimisele kulunud kindlasti rohkem aega kui ise pillimängimisele.  


TEADMISED, OSKUSED

1) artiklite kirjutamine - enim olen kirjutanud nö suhtelugusid Nelli Teatajasse. Samuti ka arvamuslugusid.

Takistused senises stiilis artiklite kirjutamiseks puuduvad. Tuleb lihtsalt teha. Uurivaid artikleid pole kirjutanud. Kogemus puudub. Kui metsikult artikleid kirjutama hakata, siis ainult samadesse ajalehtedesse jne kirjutades on ühel hetkel need täis, nii et see pole lõputult kasutamist võimaldav oskus.

2) (kodulehe) tekstide kirjutamine - igasugune kirjutamine mulle meeldib ning olen ka teistel aidanud erineva pikkuse ja iseloomuga tekste kirjutada. Samuti mõningaid kodulehtede ja brožüüride tekste. 

Takistused on vähesed teadmised SEO teemal. 

3) ajajuhtimine- see on teema, mida olen uurinud ja praktiseerinud umbes 25 aastat. Pikalt ei pidanud ma seda üldse oskuseks, aga kui minult hakati aja jooksul ikka rohkem ajajuhtimise nõu ja soovitusi küsima, siis jõudis kohale, et see on täitsa eraldi oskus. Sel teemal saaksin näiteks veel mõne online koolituse kokku panna. 

Senised tegevused: 

- tegin Facebookis grupi Lugedes Rikkaks, kus jagangi ajajuhtimise ja enesearenguteemalisi teadmisi-mõtteid- soovitusi

- eelmisel nädalal viisin läbi tasuta 5-päevase Ajajuhtimise kiirkäivitamise kursuse, mis sai väga positiivset tagasisidet

- alustan 1.veebruaril Ajajuhtimise kiirkäivitamise kursust, mille käigus saavad osalejad kuu aja jooksul soovitusi, kuidas endale toimiv ajajuhtimise süsteem luua. 

Takistused hetkel sel teemal ületatud ning selle oskuse kasutamine on töösse pandud.  

4) kirjutamise teooria - ma pole loovkirjutuse õpetaja, aga saan rääkida sellest, kuidas teos valmis kirjutada. Ehk protsessist. 

Senised tegevused: mõned aastat tagasi viisin mõnel korral läbi koolituse "Kuidas 30 päevaga romaani kirjutada." Samal teemal olen avaldanud raamatu "Kuidas 30 päevaga romaani kirjutada". Senise tagasiside käigus on selge, et see raamat on aidanud ka muude kirjatööde valmimisel, mitte ainult romaanide puhul. 

5) kirjastamise teooria - ehk siis info sellest, kuidas käsikirjast saab lõpuks käegakatsutav raamat. Sellise koolituse tegime koos kahe teise isekirjastajaga Eesti Noortekirjanduse Ühingu alt. See on kättesaadav ühingu liikmetele. 

Senised tegevused: minu koolitus "Kuidas kirjastada raamatut?" on lindistatud ning Eduakadeemia koolituste seas üleval. Sealt saan kord poolaasta jooksul kokkuvõtte, nii et ma praegu ei tea, kuidas sellel läheb. Aga siit saab seda osta ja vaadata: "Kuidas kirjastada raamatut?"

6) autosõit - ma pole kunagi mõelnud, et see on eriline oskus. Eriti kuna sõidan oma lastele täiskohaga taksot iga päev. Lugedes aga viimasel ajal ilmunud artikleid, siis ... Bolt võiks kindlasti mu tegevuste nimekirjas olla. Ise olen Tallinnas käies neid korduvalt kasutanud ja väga head kogemused. Mul hea suur auto, nii et reedeti ja laupäeviti hea öösiti sõita :) Kusjuures ma pole selle variandi peale tõsiselt enne selle video tegemist mõelnud. 

Takistused on hetkel asukoht. Praeguses elukohas väga ei taksotaks. Tallinnas olles aga võiks see täitsa tore olla (hmm, millised uued lood sealt uute artiklite ja raamatute jaoks tuleks ....).

7) enda blogi - põhimõtteliselt siis reklaamiraha. Jaa, kui sa klikid siinses blogis mõnele reklaamile, siis ma saan selle eest raha. Mul on siinne blogi Minu ilus elu maal ja Mida Heli luges. Siiani olen umbes kord kahe aasta jooksul 50€ saanud. See võib leivaraha olla küll ... kui leib menüüst väljas on. Aga eks augustis vaatame, kas on põhjust järgmine reklaamiraha välja võtta. 

Takistused on siiani olnud see, et ma pole väga järjepidevalt bloginud ja reklaamiraha tõesti enda leivarahaks ei pea. Nüüd siis aeg välja öelda, et kui tahad panustada, siis võid neil tüütuna tunduvatel reklaamidel klikkida (äkki tegelikult leiad midagi sobivat? Seda tean küll, et on teatud filtrid, mis mul on peal, nii et teatud reklaamid siin blogis kindlasti kunagi ei esine).  

8) lugemine - õigemini siis sellest kirjutamine. Ehk raamatute kokkuvõtted. Neid avaldan oma lugemisblogis Mida Heli luges. Siiani on mõnikord tasu selle eest olnud tasuta raamatud, mida mulle on saadetud. 

9) lastelaagrite korraldamine - olen juhtinud kuni 120 lapsega laagreid. Viimased laagrid olid küll väiksemad, kuid need toimusid väga väikese meeskonnaga. Laagrid on alati väga töö- ja pingerohked, aga samas annavad nii palju energiat ja on ägedad. 

Takistuseks on praeguseks aegunud laagrijuhi tunnistus. 

10) eraisiku rahatarkus - mõned aastad tagasi alustasin väljakutset "Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan?". Selle raames lugesin rahatarkuse raamatuid. Üsna kiiresti hakkasid teadmised korduma. Praktiseerisin paljutki järjepidevalt oma elus ning muutsin oma rahalist olukorda väga palju. 

Seni tehtud: eelmise aasta lõpus ilmus töövihik ja raamat "30 sammu laenuvaba eluni". See käis mitmete rahatarkade naiste käest eelnevalt läbi ning sai toetust ja kinnitust, et raamatus toodud sammudest on abi küll. Minu raharaamatute lugemise väljakutsest sündis ka raamat "Rikaste inimeste 30 harjumust"

*** 

Need on siis esimesed asjad, mis tulid meelde, kui oma teadmisi ja oskusi ritta panin. 

Minu ülesanne on eeloleval nädalal valida siinsest nimekirjast 5 teemat ja nendega lisaraha teenida. 

Kas sina teed endale sellise tabeli? 

Mis on su eesmärk kasutamata oskusi/teadmisi lisaraha teenimiseks kasutada?

Senistest hakkamasaamistest ja järgmistest sammudest räägin/kirjutan siin juba järgmisel nädalal! 

Edukat nädalat!



Samal teemal 

19.01.2022 #1 Kuidas Heli kogub 30 000€, et 5 lapsega Tallinnasse kolida?

25.01.2022 #2 Teadmised ja oskused

1.02.2022 #3 Põhisissetuleku suurendamine

16.02.2022 #4 Müü asju!

24.03.2022 #5 Ole kättesaadav!  

7.04.2022 Miks tahab maakas linnas elada? Linna- ja maaelu plussid lasterikka pere jaoks

10.04.2022 Heli müüb asju - mida saad praegu Heli käest osta?

11.04.2022 #6 Mis on mu väärtus? 

***

Foto autor Triin Künnapas 
Mina olen Heli Künnapas (39), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (13a, 10a, 9a, 7a ja 3 a).  
 
Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  

Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi
enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Sel teemal olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu matrjalid


 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar