kolmapäev, 19. jaanuar 2022

Isiklik väljakutse #1: Kuidas Heli kogub 30 000€, et 5 lapsega Tallinnasse kolida?

Jaanuar on eesmärkide seadmise aeg. Järelikult on ka hea aeg, et vanu eesmärke uuesti seada. 

Vanu eesmärke saab seada aga sel juhul, kui need pole veel täidetud. 

Olen ka siin blogis mitmel korral rääkinud, et praeguseks olen viie lapsega jõudnud eluperioodi, kus maal elamine hetkel väga ei toimi. Just laste hariduse mõttes. Eriti huvihariduse. Küsimus pole ka vaid selles, kas ja millise tasemega on kohalikud koolid, vaid pigem selles, kuidas lapsed kodust liikuma saavad ja sinna kooli jõuavad. 

Samuti kõik muud võimalused, millega saaks tegeleda, kui kõigeks ei peaks autoga kuhugi liikuma. Näiteks mulle väga meeldiks, kui saaksin igal ajal kodu uksest välja astuda ja jalutama minna, mitte ei peaks selleks autoga kuhugi liikuma. Või kui jõusaal oleks lähemal kui 40 km. Või kino ja teater ja kontserdid oleks lähemal kui 40 või 100 km.   

Nii olemegi lastega juba päris pikka aega Tallinnasse kolimise plaanist rääkinud. Tegelikult üks lastest õpib juba praegu mitmendat aastat Tallinnas muusikakoolis ja kaks käivad seal pillitundides. Sõitmist on päris palju. Aga kui vaadata, kuidas lapsed on selle ajaga edasi arenenud, siis see on seda väärt olnud. 

Lõputult aga kindlasti nii ei saa. 

Enne, kui lastekaitse või mõni muu tore inimene ütleb, et ma lastega nii palju ringi sõita ei või, tuleb konkreetsemad sammud ette võtta, et saaks lastega Tallinnasse kolida. 

Seega alustangi isiklikku väljakutset: kuidas Heli kogub 30 000€, et 5 lapsega Tallinnasse kolida? 

Kõigest täpsemalt räägin videos siin: 

Milles mu väljakutse seisneb? 

Olen välja arvutanud, et viie lapsega kuluks meil kõigi Tallinnas elamise kulude (üür, kommunaalkulud, transport, toit, riided, huviringid jms) peale kuus umbes 5000€. Kui vähem kulub, on tore, aga selles matemaatikas arvestan pigem selle summaga. 

Väljakutse eesmärk on koguda pangkakontole kokku 6 kuu Tallinnas elamise summa ehk 6*5000€=30000.   

Kuidas? 

Väljakutse mõte on leida erinevaid lisasissetulekuid, nii et see summa tuleks kokku teenistustest, mida veel ei ole ja mida veel pole kasutuses. Ehk et senised sissetulekud tagaksid praeguste kulude katmise, investeerimise, praegu kogutavad summad. Selle eesmärgi täitmiseks tuleks aga uued sissetulekud leida või seniseid laiendada. 

Väljakutse pole siis lihtsalt kogumine, vaid just uute sissetulekute leidmine. 

Miks avaliku väljakutsena? 

Ma vist olen inimene, keda motiveerib kuidagi rohkem, kui olen lubanud kellelegi teisele oma saavutustest aru anda. Seega on tõenäosus õnnestuda suurem. Kuna viimasel ajal olen rahatarkuse õpetamisega samuti päris palju tegelenud ning ennast harinud ikka päris pika aja jooksul, siis loodan, et minu ettevõetud sammudest on kasu ka kellelegi teisele, kel ehk sarnane eesmärk on (ehk siis millegi olulise jaoks raha koguda). 

Nimelt planeerin umbes kord nädalas rääkida sammudest, mida ette võtan, et väljakutse täita. Eeldan, et need on korratavad kelle iganes jaoks, kes samuti soovib endale taolist eesmärki seada. Nii on ehk kellelegi minu ettevõtmisest kasu. 

Pealegi ei tea kunagi, kus on inimesed ja võimalused, mis aitavad mul minu eesmärgi poole liikuda. Äkki ma ei oska õigest kohast küsida või õigele variandile mõeldagi. 

Alati on võimalik, et kusagil leidub keegi, kes näeb võimalusi, mida mina ei näe. Olen mõtetele avatud. 

Millised on riskid? 

Esiteks olen ma väga teadlik, et on olemas inimesed, kes arvavad, et mina olen üks inimestest, kes on maailmas kõigis asjades süüdi. Mul pole hetkel õrna aimugi, mis on seekordne strateegia, mida minu vastu kasutama hakatakse.

Samuti on alati võimalus, et midagi läheb nii, et ... ei lähe plaanipäraselt. Võib olla ei õnnestu mul välja mõelda, kuidas see summa lisateenistustega kokku saada. Lahutusega kaasnevalt on nagunii ju ka igapäevased kulud suuremad, nii et ... 

Lõppenud pole ka vaidlused, et kas mul on üldse õigust lapsi Tallinnasse kooli panna ehk nende koolikohta valida.

Lapsed pole veel ka kooli sisseastumiskatseid ära teinud (sest need alles tulevad). 

Seega samas on mõttetu lõpuni vaielda, et kas võin laste hariduse osas otsuseid teha, kui polegi veel midagi otsustada, sest lapsed pole kooli sisse saanud.  

Aga samas kui kõik muu õnnestub, siis ei taha, et sügisel oleks üllatus, et sissetulekud näiteks mingil põhjusel vähenevad või tuleb vahepeal rohkem kohtukuludeks maksta vms ja et seetõttu laste hariduseks raha ei oleks. Seega selle väljakutse käigus kogutud raha läheb kindlasti vaid laste (huvi)hariduse tagamiseks. 

Jah, ma tõesti sooviks, et ka teistel mu lastel oleks samasugused võimalused, nagu ühel on, kes 2,5a tagasi mängis nii:

Mis saab läbikukkumise korral? 

Hmm, mis on läbikukkumine? Kui ma nüüd järgnevatel nädalatel mõtlen enda jaoks ja räägin teile, millised on viisid, kuidas leida lisateenistust ja kõik saame targemaks, siis ... mis on läbikukkumine? Olgu, läheb tõeks mõni eeltoodud riskidest ja kõik ei õnnestu esialgse plaani järgi? No siis tuleb ilmselgelt plaanid ümber vaadata. 

Takistuste puhul on vaid kaks võimalust. Need tähendavad: 

1) sa pole piisavalt püüdnud. Proovi veel rohkem, sest on vaja näha, kas tahad seda piisavalt

või

2) see on vale tee! Keera ots ringi ja vali midagi muud! 

Oeh, kes aitaks vaid õigel ajal aru saada, kummaga tegu on.  

Aga ükskõik, kumb variant on, ikkagi on see õppetund. 

 

Milline on plaan?

Hetkel ütlen, et teisipäev on see päev, mil annan teada, milline on järgmine samm, mille ette võtan, et oma eesmärgi poole liikuda. Räägin sellest sammust ja mida see konkreetsemalt minu jaoks tähendab ja kuidas seda saan rakendada. 

Mul endal on küll juba päris põnev. 

Kas lisateenistuse võimaluste leidmine ning niiviisi 30 000€ kogumine tundub sinu jaoks väljakutse, mille kulgemist sooviksid jälgida? 

Kas tundub, et selleni viivate sammude jagamine võiks sullegi kasuks olla?     


Samal teemal 

19.01.2022 #1 Kuidas Heli kogub 30 000€, et 5 lapsega Tallinnasse kolida?

25.01.2022 #2 Teadmised ja oskused

1.02.2022 #3 Põhisissetuleku suurendamine

16.02.2022 #4 Müü asju!

24.03.2022 #5 Ole kättesaadav!  

7.04.2022 Miks tahab maakas linnas elada? Linna- ja maaelu plussid lasterikka pere jaoks

10.04.2022 Heli müüb asju - mida saad praegu Heli käest osta?

11.04.2022 #6 Mis on mu väärtus? 

***

Foto autor Triin Künnapas 
Mina olen Heli Künnapas (39), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (13a, 10a, 9a, 7a ja 3 a).  
 
Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  

Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi
enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Sel teemal olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu matrjalid


 

1 kommentaar:

  1. Heli, nukid! Pöidlad ja head mõtted Sinu ja laste ning unistuste poole teele!

    VastaKustuta