laupäev, 31. detsember 2022

Kust tuli raha? Kuhu kulus aeg? Ehk Heli 2022.a kokkuvõte

Jälle ongi käes aeg oma tegemised kokku võtta. Ikka selleks, et teaks, kust oled tulnud ja seega saaks paremini planeerida, et kuhu ja kuidas minna. Sel aastal on mul 2023.a planeeritud paremini kui kunagi varem. Ja ma olen muidu ka suur plaanide tegija olnud. Lihtsalt tunnen ennast nüüd lõpuks omas nahas nii hästi ja turvaliselt, et julgen tõesti suuremalt unistada ja planeerida. Ning seda tõesti oludes, kus tõesti on veel palju lahtisi ja keerulisi asju. Järgmisest aastast kirjutan aga lähipäevil. 

Millised olid aga minu 2022.a olulisemad sündmused ja tegemised? 

KÕIGE SUUREM SAAVUTUS

Pole kahtlustki, et selleks on üksinda 5 lapsega Tallinnasse kolimine. Jah, tegelen jätkuvalt sellega, et selle projekti finantsilisel poolel numbrid kokku jookseksid. Nii rahaliselt kui ajaliselt on mul praegu üksinda ilmselt 85-90% vastutust 5 lapse eest. Aga need on vaid numbrid ... Selleks, et see kõik saaks juhtuda, tuli teha niiiii palju asju ning ületada nii palju teemasid ja küsimusi, et ... no see oli suur asi. 

Tagasi vaadates tean, et unistuse lastega Tallinnasse kolimisest suutsin sõnastada juba mitu aastat tagasi, kuid siis ei julgenud seda veel väga kõvasti välja öelda, ega uskuda, et see päriselt teoks saab. No alustades unistusest, et Pärnu-Jaagupist tulnud kolm last kõik korraga MUBAsse sisse saaksid ...

Nüüd oleme siin. Nüüd oleneb hakkamasaamine vaid enda töökusest ja tegutsemisest. Aga meil on reaalselt miski, mille nimel tegutseda. See pole enam tühipaljas unistus, vaid olemasoleva täiendamine ja jätkamine. 

Varem kirjutasin sellest siin: Tehtud- lapsed Tallinnas koolis! 

Me seame ennast siis nüüd Tallinnas sisse. Kohtunik lubas! 

KÕIGE PAREM TERVISETEGU

Enda tervise heaks tegin kõige rohkem Wildfit 90 programmi raames. Saatsin oma teed 14 kg, mis praegu pole tagasi tulnud. Mingi aeg oli läinud veelgi rohkem, kuid need kilod kõiguvad edasi-tagasi, seega hetkel püsivalt neid arvestada ei saa. 

Toitumine oli vaid üks osa programmist, mida õppisin. Mõtlemisviisi muutus nii enda kui toidu osas oli see, mis toimis. 

Varem kirjutasin sellest siin: Wildfit 90

KÕIGE AVALIKUM AKTSIOON


Sel aastal oli avalikult lahatavaks teemaks autoritele makstav laenutushüvitis. Õigemini makstakse samast fondist raha ka kirjastustele, kuid see, mille eest meie Kultuuriministeeriumis ja meedias rääkisime, on autoritele tuleb osa. Raamatute laenutamine on ülimalt oluline ning selle maht üha kasvab. Seega on oluline, et autorid saaksid selle eest väärikat tasu, mis on seaduses ka kirjas. Aasta lõpus tuli välja ka uudis, et samad ametnikud, kes võitlesid meile vastu ning soovisid autoritelt summasid hoopis kirjastustele suunata, saavad veel mitmeid tuhandeid preemiaid ... Aga sellele ma hetkel ei mõtle. Laenutushüvitise teema läheb järgmisel aastal edasi, kuid sel aastal tähistasime fondi 400 000€ võrra suurenemist. 

Varem kirjutasin sellest siin: 

Mis põhjusel ma 1712€ laenutushüvitise pärast kurvastada julgen?

Kirjanikud küsisid Kultuuriministeeriumis tasuta raamatulaenutuste jätkumist

Millise Kultuuriministeeriumist saadud plaaniga oma kirjastuse nüüd haljale oksale aitan? 

KÕIGE OLULISEM ERAELULINE MUUDATUS

Loomulikult on selleks lahutamine. Mõned päevad jäid puudu, et lahutamise kohtuotsus ja esimene avalik lahutuse mainimine oleksid saabunud samal kuupäeval, lihtsalt 2-aastase vahega. Täpselt 2 aastat läks jah aega, kuni kohus lõpuks selle otsuse ära tegi. 

Reaalne lahuselu algas muidugi pikka aega tagasi, kuid lahutamise kohtuotsus andis lõpuks ka juriidiliselt õiguse ja võimaluse oma eluga omas tempos ja värvides edasi tegutseda. Alustades sellest, et ei pea iga aktsia ostmise ajal mõtlema, et kas seda tuleb nüüd ühel hetkel jagama hakata kui jälle ma mingil muul hetkel nö nõudeid ei täida. Lahutamine on mingil hetkel parim lahendus ja ma julgustan seda kasutama kui on vaja. Samas saan ideaalselt aru inimestest, kes püsivad mittetoimivas suhtes, sest kardavad seda, mis lahutamisega kaasneb. Jah, lahutamine (eriti 5 lapsega) ongi kallis ja emotsionaalselt kurnav. Mittetoimivas abielus jätkamine on tegelikult aga sama hull. Pikemas perspektiivis vähemalt tead, et kui lahutamisele kuluvad aastad läbi saavad, on olemas lootus ja võimalused. 

Varem kirjutasin sellest siin: 5 soovitust inimesele, kes arvab, et on liiga vaene, et lahutada

KÕIGE SUUREM LOOMINGULINE ÕNNESTUMINE

Mul ilmus sel aastal kaks raamatut: noorteraamatu "Mälestusteta suvi" 2.osa ning Terminaatori laulusõnadest inspireeritud romantiline lühiromaan "Sõbrad nii ei tee". Lugejad on mõlemad teised heaks kiitnud ning ausalt öeldes olen ise ka mõlemaga väga rahul. Loomulikult saaks alati midagi paremaks teha, kuid samas tuleb mingil hetkel lood enda käest ikkagi lendu lasta. 

Paanika oli mul mõlema teose avaldamise eel. "Mälestusteta suvi" 1.osa fännide ootused olid kõrged. Nad ootasid 2.osa umbes 2 aastat ning kogu selle aja vastasin lugejate jäelepärimistele uue osa kohta rohkem kui päriselt raamatut kirjutasin. Raamatus "Sõbrad nii ei tee" mängisin aga oma aastakümnete pikkuse fännamise objekti Terminaatori loomingug. See iseeenesest oli ühelt poolt nauditav, aga teiselt poolt pingeline, sest polnud teada, kuidas originaali autoritele see sobib. Hetk, kui sain Jaagup Kreemilt kirja, et talle sobib, kui tema loomingust inspiratsiooni saan ning et võin raamatu sellisena avaldada, oli vist üks selle aasta lärmakaim hetke meie majas (see tähendab siis rõõmuhüüdeid!). Seejärel tuli aga paanika, et kas Termika fännid on sama helded, kui Jaagup. Igaühel ju nende lauludega omad mälestused. Tuli välja, et olid küll. Ma pole ühegi oma raamatuga nii palju positiivset tagasisidet saanud. Üliäge tunne. 

Varem kirjutasin sellest siin: 

Kõige hirmsam asi, mis kirjanikku 32.raamatu ilmumise ajal võib tabada

Räägime lähisuhtevägivallast. Kuidas sina seda lõpetada saad? 

Terminaaotori laulud inspireerisid armastusromaani kirjutama 

KÕIGE PAREM LUGEMISELAMUS

Sel aastal sai lõpuni loetud 42 raamatut. Algne eesmärk oli 56, aga muutsin selle väiksemaks, sest muu elu lihtsalt ... segas. 

Enesearenguteostest kõnetas mind väga "Täielik elumuutus" ja "Aatomharjumused". Finantsteemadel on mõnusalt kokkuvõtlik "Kuidas alustada investeerimisega" ning  "Aktsiatega rikkaks saamise õpik". Noorteraamatutest meeldis kõige rohkem "Täna.Õhtul.Homme". Lasteraamatuid lugesin sel aastal vähe ning erilisi pärle kätte ei sattunud. 

KÕIGE SUUREM SISSETULEK

Pealkirja juurde tagasi tulles räägime ikka sellest ka, et kust tuli raha. My Financier programmi järgi vaadates olen aasta jooksul kõige rohkem tulu saanud ettevõtlusest. Selle alla käib siis nii raamatute ja muude Heli Kirjastuse toodete müük, kui ka koolituste eest saadud tasu. 

Kõige rohkem tõusidki sissetulekute osas koolituste, aga ka artiklite kirjutamise eest saadud summad. Sel aastal tegin artiklitega koostööd Nipiraamatu, Nelli Teataja ning Lemmikuga. 

Järgmisel aastal on üheks ülesandeks jätkuvalt leida veel mõned täiendavad sissetulekute allikad. Praeguseks on mul kirjas 10 erinevat kohta, kust suht regulaarselt sissetulekuid laekub. Kuna nüüd oleme lastega aga siinsesse ellu  sisse elanud, siis saan veelgi suurema osa oma nädalast töötamisele kasutada. 

Varem kirjutasin sel teemal siin:

 Kuidas Heli teenib 30000€, et 5 lapsega Tallinnasse kolida?

Miks ma ikka veel kohe üldse-üldse investeerima ei peaks? 

Mida ma Õhtulehe podcastis Börsisupp enda kui 5 lapse üksikema majandusliku tegevuse kohta rääkisin?

Heli Künnapas otsib 20 tunniks nädalas tööandjat

KÕIGE OLULISEM TÄIDETUD UNISTUS

Ratsutamine on hirmus. Ratsutamine on ohtlik. Ratsutamine on kättesaamatu ... ehk et kõik väikesed tüdrukud tahavad saada indiaanlasteks ning metsikute hobustega mööda preeriat kapata. Eks ole? Mina küll tahtsin (pean selle meenutuse mõne oma järgmise lasteraamatu jaoks kindlasti salvestama). 

Varem kirjutasin sellest siin: Kes ja kuidas aitas mul täna ühe hiiglama suure unistuse täita? 

KÕIGE EDASIVIIVAM TEGU

Üheks oluliseks liigutuseks oli muidugi see, et lõpus julgesin rohkem koolitama hakata. Viimase lükke selleks sain Kristi Saare konsultatsioonilt. Kristi juurde ajabroneerimine ning see kohtumine ise oli ka muidugi täiesti elumuutev hetk. Koolitustelt saadud positiivne tagasiside loomulikult lükkas veelgi edasi ning aitas erinevaid programme kokku panna. 

Tean juba ette, et järgmisele aastale mõjub ülimalt positiivselt see, et mul on tänaseks kirjas 10 suurt eesmärki ning viisid nende täitmiseks. Olen neile mõelnud mitu kuud ning erinevas versioonis kirjagi pannud. Nüüdseks aga on täitsa selge plaan kirjas ning tuleb lihtsalt jätkuvalt tegutseda. 

Varem kirjutasin sellest siin: 

Miks ma juulis ühiskirjutamise pärast vara ärkama pean? 

Otsi endale inimesest nõustaja

KÕIGE SUUREM MUUSIKAELAMUS

Kindlasti ansambel Terminaatori 35.sünnipäeva kontsert, mis mind ka raamatu "Sõbrad nii ei tee" kirjutamisel inspireeris. 

***

2022.a oli selline, kus kõik oli võimalik ja samas väike virvendus oleks võinud kogu laeva põhja kiskuda. Pidev balansseerimine. Samas ka paljud võidud. Ja ikka päris suured. Palju selgust ja lahtilaskmist. Selle kõige tulemuseks on väga lootusrikas ja kerge pilk tuleviku poole. 

Võimalus tegutseda on üks olulisemaid, sest siis sõltub kõik sinust endast. Olen korduvalt kogenud, et mõnikord tuleb üks uks sulgeda, enne kui saad avada uue. Tihti on see hirmutav ja keeruline, aga samas ei saa asjad edasi minna, kui hirmunult avatud uksel kõlgud. 

Minul tuli sel aastal väga palju usaldada ning veeldi rohkem tundmatusse hüpata. Usun, et kokkuvõttes tuli see päris hästi välja. Siin ma ju olen ning lootusrikkalt neid ridasid kirjutan. 

Aitäh kõigile, kes olete minuga koos seda teed käinud ning ühel või teisel moel nende mu õnnestumistega seotud olnud. 

Imelist aastalõppu!

 

***

Mina olen Heli Künnapas (40), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (14a, 11a, 10a, 8a ja 4 a).  
 
Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  
 
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Sel teemal olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu materjalid


 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar