pühapäev, 11. oktoober 2015

Selgeksmõtlemine Lahmusel

Alati on hea käia üritustel, kus sa võid olla see, kes sa oled! Veel parem- kuhu sa sobid just sellepärast, kes sa oled! Ei ole vaja varjata oma häid külgi, ega esile tuua halbu. See on väga vabastav tunne.

Nii veetsin mina osa sellest nädalavahetusest Lahmuse mõisas Vabaerakonna esinduskogul. See tähendab, et üle Eesti tuli kokku umbes 35-40 inimest. Keskmiselt igast maakonnast üks, suurematest linnadest samuti, lisaks erakonna juhatuse liikmed ning meie esindajad Riigikogus. Mina esindasin Pärnumaad. Kui suu lahti tegin, siis nägin välja selline:
(pildistas Kaja Vajak)

Teisel päeval käisid ETV ja TV3 ka kohal. Vaata videoid, kuidas kõlasid olulisemad arutatud teemad uudistes:

ETV- Vabaerakond ei toeta piirilepingu sõlmimist

TV3- Seitsmesed uudised

Seitsmestes uudistes hakkab meid puudutav lõik 9:09 minutist.

Filmimas käidi pagulasi puudutava teema ajal. Mõlema lõigu lõpus vehin ka mina hoogsalt oma jutu kinnituseks. Niiviisi ennast kõrvalt vaadata on alati väga kummaline. Ma ju tean küll, mida ja kuidas ma enda arvates rääkisin, aga telekast vaadates oleks seal nagu keegi võõras, sest mina ju ometigi nii ei teinud.

Aga ametlikest otsustest saab pikemalt lugeda Eesti Vabaerakond kodulehelt või varsti ka minu blogist Heli poliitilised arutlused (praegu pole seal veel midagi uut, aga varsti jõuan selleni...homme...vist...).

Selliste ürituste puhul on aga mitteformaalne suhtlemine sama oluline, kui ametlik töö, mida nö otse saalis tehakse.

Ma liitusin Vabaerakonnaga alles selle aasta algul, vahetult enne Riigikogu valimisi. Üsna kiirelt sai selgeks, et olen õiges kohas. Vähemalt praegu. Jah, ma olen õppinud, et kui olud ja inimesed muutuvad, siis võin minagi tunnistada, et olen valesti valinud. Aga praegu on olud ja inimesed just sellised, et ma tunnen ennast hästi. Veel parem- ma tunnen, et ma saan mõjutada seda, milline Vabaerakond on ja mida teeb. Kas see mitte polegi poliitikas kõige olulisem?

Arutelud olid mitmel teemal tulised. Minu jaoks oli hämmastav, kuidas sellegi poolest tuli lõpuks iga kord välja, et enamuses mõtleme me siiski suht sarnaselt. Lihtsalt mõni oluline mõtteosa oli välja ütlemata või mõiste läbirääkimata ja siis tundus algul, et meil on suured erimeelsused. Aga kui vajalikud osad arutelu käigus paika loksusid, tuli ikka välja, et me liigume jätkuvalt ühes suunas. Hämmastav kogemus!

Tohutult mõnus oli arusaamine, kui erinevad inimesed on meie seas koos. Igaühel erinevad huvid, eluteed, mõtted... mis samas mingis mõttes on sarnased ja lõpuks ikka kokku puutuvad. Ma kordan veel oma pidevalt korratud mõtet- mina usun, et inimesed saavad omavahel kokku mingi põhjusega. Me anname teineteisele midagi, ükskõik, kas me ise sellest alati aru saame või mitte. Kohtudes mõjutame teineteist ise mõistmata.

Ma usun, et paljud inimesed ei saanud ka seda aru, kui palju nende olemasolu, tehtud teod või öeldud sõnad nende päevade jooksul mind puudutasid. Nii ütlengi- aitäh, et olemas olete! Tagasi saabusin mitmeid kordi lootusrikkamalt.

Ühele kaaslasele rääkisin mõttest, mida hiljuti kaalusin, et äkki ikka peaks poliitikaga veidi pausi pidama ja veel aktiivsemalt nö tavaelu elama. "Mitte mingil juhul," sain vastuse. Poliitikas peabki olema erinevaid inimesi, seletas ta edasi. Ja tegelikult on see ju lause, mida isegi usun ja kuulutan.

Minu poliitikas jätkamise kahtlemise koht oligi see, et kuigi ma olen alati rääkinud, et lapsed on poliitikuna mu üks suurim motivaator (et neile pakkuda meist paremat elu), siis äkki saavad siiski teised inimesed ilma minuta ka minu lastele parema maailma kindlustada. Esinduskogul sain aga taaskord aru, et me teeme seda ikka koos. Igaüks annab oma panuse, olles see, kes me oleme. Nii mõjutamegi teineteist, paneme teineteise ja iseenda mõtted ja teod liikuma. Ja nii see uus ja parem maailm tuleb- ikka üheskoos, mitte ainult vastutust teistele lükates! Koostöös, mitte konkureerides. Maailm meie ümber on ju ikka vaid üks ja ainus.

Maris Meriste tegi sellest ka pildi, kuidas me koos mõtleme:


Mina sain enda jaoks selgeks mõeldud mitmed mõtted, mida esinduskogu päevakorras polnud, küll aga mu isiklikus. Nii said tehtud mitmed otsused, mis aitavad mul isiklikult edasi minna sama edukalt, kui meil erakonnana aitavad edasi liikuda ametlikult tehtud esinduskogu otsused.

Selget meelt! Seda soovin meile kõigile! Lihtne on lasta ennast mõjutada täiesti ebaolulistest asjadest. Näiteks lugeda ühtede ja samade inimeste poolt tekitatud sõnavõtte kommentaariumites ja nii endal jalad alt lüüa.

Milleks? Selle asemel tasub sama energia hoopis targemasse kohta panna.

Mina aga ei jõua ära oodata, et oma selgeksmõtlemiskaaslasi uuesti näeks!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar