pühapäev, 27. jaanuar 2019

5 harjumust, mida edukad teevad "keskmisest" inimesest erinevalt

Ilmselt oled kuulnud, et umbes 1,5 aastat tagasi alustasin väljakutset "Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan?". Praeguseks olen 16nda raamatu juures, seega päris pikk tee veel minna. Aga praeguseks olen leidnud mitmeid ühiseid jooni, mida edukad inimesed teevad teisiti. Mitmeidki neist kasutan ka oma elus ja võin kinnitada, et töötavad. Kuna minu käest samuti pidevalt küsitakse, kuidas kõike jõuan, siis mõned vastused on selles postituses.

Seni loetud raamatute põhjal tean, et edukad inimesed:

1. ei jõua kõike, kuid oskavad valida, mida peab jõudma - edu ei seisne selles, et teed rohkem kui teised, vaid selles, et teed õigeid asju. Näiteks äris pead esmalt mõtlema, millised on need kohad, kust tuleb sinu raha ning neid tegema. Mõnikord tuleb teha ka töid, mis ei too raha sisse kohe, mõned ka üldse mitte, aga neid tegemata ei saa edasi liikuda.  

2. teevad nimekirju vajalikest tegemistest- meelespidamist vajalike asjade üleskirjutamine on mul kombeks olnud juba aastakümneid. Ja see on oluline harjumus ka kõigil edukatel inimestel. Tööde ja muude meelespidamist vajavate asjade järjestamise puhul on kõige olulisem see, et siis ei pea su aju enam tegelema nende meelespidamisega, vaid saab muid mõtteid edasi mõelda. Teiseks on nimekirja nägemine rahustav, sest tekitab kuidagi korra. Peas tundub, et nii palju on teha ja meeles pidada, kui aga asjad on paberil, siis tuleb tihti välja, et polegi nii palju teha. Kolmandaks aitab nimekirjast tehtud tööde mahatõmbamine endale eduelamuse kinkida ja näed, et hoolimata pikast tegemata asjade reast on palju juba tehtud.

3. teevad esmalt seda, milles on head ja delegeerivad kõike, mida võimalik- meil kõigil on kõigest 24 tundi ööpäevas. Igaühel täpselt sama palju aega. Seega on oluline, et esmalt teeks igaüks seda, mida vaid tema suudab pakkuda. Ehk seda, mida teised ei saa tema eest teha. Näiteks minu puhul oli maailma parim otsus firmale raamatupidamisteenuse tellimine. See andis mulle hulga rohkem aega kirjutamiseks ja kirjastamiseks.

4. teenivad raha sellega, mida armastavad- tihtilugu inimesed otsivad endale töökoha ning vajaliku suurusega palga. Edukad inimesed aga mõtlevad, mis neile väga meeldib, mida nad ka tasuta teeksid ning seejärel mõtlevad, kuidas sellega raha teenida. Mina olen kindlasti viimased aastad just nii elanud, sest kirjutamine on kogu elu mu kirg olnud.

5. kasutavad oma aega teadlikult- see ei tähenda, et telekat ei tohiks üldse vaadata, aga telekas ei saa valida, millal sina teda vaatad. Ei tähenda, et lõbutseda ei võiks, kuid pidu ei saa "kogemata" kesta mitu päeva. Ehk et küsimus on teadlikes valikutes. Samuti tähendab see teadlikult puhkamise ja pere jms vajaliku jaoks aja leidmist. Raamatutest rääkides kuulen tihti, et lugemiseks pole aega. Aga aega on ju kõigil sama palju. Aega on selle jaoks, millele me seda otsustame kulutada. Kui sa päeva lõpuks ei tea, kuhu aeg kulus, siis on tegemist väga mitteteadlikul ajakasutusega. Tee esmalt ära olulised asjad ja seejärel vaata, kas muu jaoks aega jääb.


Sellised on hetkel minu lugemisprojekti "Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan?" esmased järeldused, mida ka enda elus püüan sisse viia. Kui mõelda, kui tihti kuulen, et "kuidas sa seda jõuad?", siis ilmselt olen mingil tasemel sellega hakkama saanud. Miljonär veel ei ole, seega aga arenemisruumi on :)

Enesearengu teemad on minu jaoks alati põnevad olnud, nii et varsti kirjutan neist ilmselt veel.


***

Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme!  

Mina olen Heli Künnapas (36), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja poliitikust ema viiele lapsele (10a, 7a, 6a, 4a ja täitsa tutikas). Poliitikas osalen Eesti Vabaerakonna ridades.

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 17 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).

Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi  http://midaheliluges.blogspot.com 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar