esmaspäev, 26. juuni 2017

Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan?

Mulle meeldib endaga katsetada. Kellega siis veel?

Sel aastal on mu suurim väljakutse kirjutada üle kuu üks romantiline lühiromaan sarjast "Mõni õhtu romantikat". Kuna sellest on veel vähe, siis nüüd on mul veel üks väljakutse: lugeda 100 raamatut külluse/rikkuse teemadel, uued teadmised praktikasse panna ja nii külluseni jõuda. Kõlab hästi? Minu arust ka.

Selle mõtteni jõudsin M. Heppelli raamatut "Võrratu elu" lugedes. Seal oli kirjas, et kui loed mingil teemal 100 raamatut, siis oled selle ala üks eksperte. FB lugemise väljakutses osaleb palju inimesi, kes loevad üle 100 raamatu aastas. Samas tean paljusid, kes ei suuda meenutada, millal viimast raamatut lugesid. Ma olen alati öelnud, et lugemine pole kohustuslik. Elamine ju ka pole.

Sellest siin saab aga nö elab postitus. Ehk et panen siia kirja kõik raamatud, mida oma 100 külluse raamatu väljakutse raames loen. Eks olen ka varem selleteemalisi raamatuid lugenud, kuid alustan eelmise aasta lõpust, sest need on värskemalt loetud teosed, millest on rohkem meeles. Päris läbi kogu elu ajalugu kokku koguma ei hakka. Eriti kuna siis ei lugenud ma neid raamatuid nii teadlikult kui nüüd.

Minu 100 raamatut külluseni on: 

8. R. Templar "Rikkuse mängureeglid. Sinu isiklik rikastumisreeglite kogu"
Raamat on jagatud viieks osaks: mõtlemise muutmine (ehk mõistmine, et raha ja rikkus on hea), tegutsemine rikkaks saamise nimel, veelgi rikkamaks saamine, rikkuse säilitamine ja rikkuse jagamine. Neil teemadel jagati siis 100 mängureeglit.
Taaskord tundus, et kohati oli raamatut tehislikult venitatud. Uute mõtete asemel korrati ühte ja sama mitme punkti all. Minu jaoks oli liigselt tähelepanu pööratud ka investeerimisele, kui pikaajalisele teenimisele. Ehk mindi turvalist teed pidi, sest pika aja jooksul investeerimine on kõigile jõukohane. Kiirem ning loovamatel viisidel rikkuseni jõudmine nii laiapõhjaline enam olla ei saa.
Nii et raamat meeldis mulle, sest oli selline mõnus kogumik põhitõdedest. Samas ei olnud see väga elumuutev, ega tohutuid ärkamishetki pakkuv.

7. M. Fisher "Otsemaid miljonäriks"
Teos on õhuke, nii et arvata võib, et tõsist käsiraamatut sellest oodata pole. Lugu oli mõnusas vormis kirja pandud. Lugu rikkakssaamise raamatutest klassika: rikkaks saada soovija sattub miljonäri juurde, kellest saab tema mentor, kes õpetab rikkurite saladusi.
Teoses olid mõnusad mõtted, kuid minu jaoks oli see vaid algus. Minu jaoks oli selles loos vaid inimesed rikkaks saamise soovi äratamine, äratundmise tekitamine, kuid reaalsete sammude ja õpetusteni see ei jõudnud. Ehk et see raamat justkui tekitab isu ja seejärel pead ikkagi järgmiste raamatute juurde minema. Mõnes mõttes on see mõnus, kuid teisalt meeldivad mulle rohkem raamatud, kus üks autor oma mõtted lõpuni räägib.
Nii et soojenduseks on see hea raamat, kuid süvenemiseks enam mitte.


6. E. ja J. Hicks "Raha ja külgetõmbeseadus"
Kuna see pole mu esimene külluseteemaline raamat, siis oli juba päris palju kordusi. Aga eks see on normaalne, sest ega suured tarkused ongi enamasti lihtsad ja sellised, mida kõik teavad, aga ... vaid vähesed praktiseerivad. Pealkirja järgi võib arvata, et palju on juttu sellest, kuidas sa enda mõtlemisega ennast ümbritsevat maailma lood ja enda elus paljundad seda, millele tähelepanu pöörad. Ehk siis et oluline on mõelda sellest, mis on hea ja mis sul juba olemas on, mitte ainult puudusele keskenduda.
Minu jaoks jäi see teos veidi lahjaks, sest mõtted olid kõik juba tuttavad ja paljud ka praktikasse pandud enda elu muutmisel, kuid sellegi poolest oli mõnusalt kirjutatud ja hea lugeda.

5.  M. V. Hansen, R.G. Allen "Ühe minuti miljonär: teadlik tee jõukuseni"
"Ühe minuti miljonär" on raamat, mida julgen väga soovitada! See kosneb kahest osast: esimeses on teoreetilised teadmised ja õpetused, teises ilukirjanduslik lugu, milles tegelane nimega Michell kõik need teoreetilised teadmised praktikas ära kasutab. Teatavasti jääb näidete kaudu kõik paremini meelde, nii et selline üleehitus töötas minu arust väga hästi.

4.  A. Sennov "Kristalllapsed, indigolapsed ja uue ajastu täiskasvanud"
See raamat pole klassikaline rikkuse raamat, kuid kuna külluse puhul on kõige olulisem, et kõik su elus oleks tasakaalus, siis terviklikkuse mõistmiseks on see oluline teos. 

3. V. Zeland "Reaalsuse teostaja"
Minuni jõudis see teos läbi Külluse Seikluskoolituse, mille käigus õpime, kuidas oma unistuste elu elada. Lühidalt öeldes on tegemist väga isikliku lugemiskogemusega, millest saad kätte täpselt selle, milleks valmis oled. Mina kirjutasin lugemise jooksul enda jaoks üles mitu lehekülge tulevikuplaane ning mitme seni peas tiirelnud raamatu süžeed said peas selgemaks. Kui Sina seda raamatut loed, siis kindlasti ei mõju see samamoodi, sest Sul pole elus vaja samu asju, mis mul. Nii lihtne ongi.

2. M. Heppell "Võrratu elu: Kuidas elada võrratut, tasakaalustatud elu"
Oli ka väga palju uusi mõtteid. "Võrratu elu" suur pluss on raamatu ülesehitus. See koosneb erinevatest meie elu valdkondadest (tervis, perekond, raha, suhted, panus, tulevikuväljavaade, karjäär, isiklik areng), millele tähelepanu pöörata. Teos on kirjutatud lihtsalt, hästi struktureeritud ja samas täiesti originaalne. Mulle tõesti meeldis.

1. R. T. Kiyosaki "Rikas isa, vaene isa"
"Rikas isa, vaene isa" on ameerika turgu arvestades kirjutatud raamat. Kui seda meeles pidada, siis on lihtne meie oludesse mittesobivad mõtted välja jätta ning keskenduda üldistele põhimõtetele, mis kehtivad kõigi jaoks.

***
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Mina olen Heli Künnapas (35), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja poliitikust ema neljale lapsele (8a, 6a, 4,5a ja 3a). Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 10 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad"- see on minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldan ühe romantilise jutustuse üle kuu).

Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagrit. Meie maaelu rikastavad veel koerad, lambad ja kassid. Muudest loomadest oleme hetkel mõneks ajaks loobunud. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi http://midaheliluges.blogspot.com