pühapäev, 30. juuni 2019

Kas vihmaga peaks laulu- ja tantsupidu pidama?


Tantsijad juba liigutavad ennast suure peo suunas. Lauljatel on veidi enam aega. Fakt on aga, et järgmise nädala lõpuks suurem osa Eestimaast pidutseb, sest meil on taas laulu-ja tantsupidu. Naiskooriga algavad meil näiteks proovid reede hommikul kell 8. Sest naised on... vara üleval.

Lastega läheme neljapäeval vaatama tantsupeo peaproovi. Laulupeole nad kahjuks ilmselt ei jõua, sest kuna mina olen laulmisega seotud, siis abikaasat üksi viie lapsega sinna massi ei lase (mitte, et ta ise ka nii väga üldse tahaks seda).

Ilmateadet vaadates aga tundub, et tuleb taaskord rääkida temal, et kas vihmaga peaks pidu pidama? Laulupeoga tegelikult vist väga küsimust ei ole. Minu teada pole see kunagi ära jäänud. Tantsupidu aga küll. Eelmisel noorte peol käisime meie lastega taaskord peaproovi vaatamas. Meie nägime toredat pidu. Aga esimene kontsert jäeti vihma tõttu ära. Mõnigi arvas, et see oli mõistlik. Paljud olid vihased.

Selle teema peale pani mind maikuu lõpus mõtlema Pärnumaa koolieelikute mängupidu. Eelmistel kordadel on see olnud laulupidu, seekord aga mängupidu. Seal osalevad siis lasteaeda lõpetavad rühmad. Mina käisin seekord siis Mariaga. Nagu ikka selliste ürituste puhul, olid hommiku poole proovid. Vahelduva eduga muudkui sadas. Vahepeal aga oli ikka pausi ka. Siis aga hakkas pidu. Ja see nägi välja selline, nagu selles videos:

Terve pidu. Kogu kontsert.

Esimese allaandmisena tegime selle, et enamusel lastel polnud rongkäigus rahvariideid. Mina panin ka Mariale rahvariide seeliku pükste ja muude riiete peale. Ei mingit jopede äravõtmist. Seljas olid vihmakeebid. Vaatajad seisid kõik vihmavarjudega püsti. Ehk siis ka need, kes mõtlesid istuda, seda teha ei saanud, sest vihmavarjudega inimesed ronisid nii lava ette kui said (siin tuleb muidugi teemaks vihmavarju kasutamise kultuur ühisüritustel!). Esinemiste vahepeal soojendasime lapsi. Õpetajate tants jäeti vahepealt ära, et kava oleks lühem. Ja lõpuks ühistantsu enamusi lapsi ei saadetud.

Milline oli siis minu 6-aastase tütre mõte või emotsioon pärast sellist üritust?
,,Aga miks meie lõputantsu ei tantsinud? Me ju ka õppisime seda?"

Jaa, ma tean, et lapsel oli ka külm ja märg... ja vihma muudkui kallas... aga tema jaoks oli olulisem see, et ta õppis koos teiste lastega vähemalt pool aastat kõiki laule ja tantse. Lõpuks oli käes aeg, et neid esitada.

Loomulikult oli sellisel ühepäevasel üritusel, kus olid ka vanemad kaasas, lihtsam märgade riietega askeldada. Päris laulu- ja tantsupeol on need mõned vaesed õpetajad ja rühmade saatjad üksinda kogu rühma läbimärgade riietega, mida on järgmisel päeval kohe vaja. Teadupärast rahvariided ju ei kuiva ka väga kiiresti. Olen ise põlvini vihmas rahvariietega mööda Tallinna tänavaid marssinud ja tean seda väga hästi. Rääkimata sellest, kui raskeks rahvariided pärast lähevad.

Nii jääbki küsimus- kui ikka vett taevast peo ajal jälle kallab, siis milline peaks olema otsus- kas pidu peaks iga ilmaga toimuma? Või kuidas oleks tark käituda? Märjad rahvariided ja ligane tantsuplats ei ole toredad. Samas laulmata laulud ja tantsimata tantsud jäävad nii lastele kui täiskasvanutele kauaks hinge...

Mida sina arvad?



***
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase

Mina olen Heli Künnapas (37), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja  poliitikust ema viiele lapsele (10a, 8a, peaaegu 7a, 5a ja 10-kuune). Poliitikas osalen Eesti Vabaerakonna ridades.

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 19 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).
Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi  http://midaheliluges.blogspot.com

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar