teisipäev, 16. august 2022

Kuidas ise raamatut kirjastada?

Suvi on hea aeg, et ära teha kõik plaanid, mis on pikalt kusagil mõttes olnud, aga pole nendeni jõudnud. No näiteks minu käest küsitakse pidevalt, et kuidas ise raamatut kirjastada. See tähendab, et paljude inimese soov ja unistus on ise oma raamat avaldada. Suve jooksul tegin sel teemal ka mitmed online koolitused. 

Nendeni viis mind kohtumine Kristi Saarega, kes ütles, et on küll inimesi, keda huvitab kirjutamine ja kirjastamine. Just seetõttu julgesingi need koolitused välja käia. 

Kirjutamisega on see, et praegu panen kokku juba kolmandat gruppi inimesi, kes minu juhendamisel kuu aega järjest oma raamatu käsikirjaga tegelda tahaksid. Septembrikuu grupiga saad liituda siin: Ühiskirjutamise kuu

Senised ühiskirjutamise kuud on tõestanud, et isegi, kui sa täpselt tead, kuidas ja mida teed, siis koos teistega grupis tegutsedes on hoopis teine asi. Kui sa aga vaid unistad oma raamatu kirjutamisest ning üldse ei tea, mida teha, siis sel juhul on ühiskirjutamise grupp veelgi rohkem sinu jaoks. Suletud FB grupis omavahel suheldes näed, et teistelgi on samad mured ja kahtlused. Igapäevaselt jagan mina videoid oma teadmiste ning kogemustega ning need on siiani osalejaid väga kõnetanud. 

Olen rääkinud klassikalistel teemadel, et kuidas saada enda jaoks ülevaade tegelastest ja tegevuskohtadest, kuidas loo struktuur üles ehitada, kuidas üle saada kirjutamiskrambist jne. Samas jagan ka õpetusi, et mida teha selleks, et keegi su raamatut lugeda ei tahaks ning sa enam sõnagi kirjutada ei suudaks. Ehk siis pahupidi soovitusi. 

Suurel määral tegeleme ka enesekindluse teemaga, sest mõtted, et "kes olen mina, et raamatut kirjutada?" ja "kes küll peaks tahtma minu raamatut lugeda?" kerkivad ühel või rohkematel kordadel pähe ilmselt nii algajale kui ka kogenenumale kirjutajale. 

Käsikiri valmis, siis ongi järgmiseks teemaks kirjastamine. See tähendab siis samme, mis on vaja teha käsikirjaga selleks, et sellest saaks paber- või e-raamat.

Isekirjastamisega on nüüd aga nii, et sellest on olemas videokoolitus, mis kestab 1h 8 min.Vajadus selleks jõudis minuni seepärast, et inimesed kirjutasid ja soovisid koolitusel osaleda, kuid ühele ei sobinud üks, teisele aga teine aeg. Nüüd on minu õpetused olemas nii, et igaüks saab endale sobival ajal videokoolituse läbida. 


Videokoolitusel "Kuidas ise raamatut kirjastada?" käingi läbi kõik sammud, mis on vaja kirjastades ära teha:

- leida toimetaja

- teos illustreerida, küljendada, kujundada

- tegeleda turundusega

- otsustada, milliseid materjale trükkimisel kasutada ning leida õige trükikoda

- suunata raamat poodidesse

- tellida digiraamatu tegemine

- planeerida rahavooge, sest kirjastamises on rahade liikumine päris aeglane

Koolituse käigus jagan oma kogemusi ja ka möödalaskmisi, millest siis tasub mööda minna ning mida mitte korrata. No näiteks seda, kuidas ma raamatupoodide ladudes lugemispäevikutele triipkoode kleepisin. 

Lindistatud koolituse hind on 25€ ning selle tellimiseks palun kirjuta helikunnapas@gmail.com. Seejärel saadan tasumise info. Soovi korral saad ka arve firmale. Selleks saada ettevõtte andmed, kellele arve teen. 

Kui sul on plaan ja unistus ise oma raamat välja anda, siis videokoolitus "Kuidas ise raamatut kirjastada?" on täitsa õige koht sellega alustada.

 

***

Mina olen Heli Künnapas (40), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (13a, 11a, 9a, 8a ja 3 a).  
 
Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 


Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi
enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Selles grupis on ka info minu läbiviidavate koolituste kohta. Enesearenguga seotud teemadel olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu materjalid.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar