laupäev, 2. juuli 2022

Kui palju peab suvel puhkama?

Ühel päeval tegime ühe mu lapse sõbra vanemaga lastele plaane. Ta luges oma vabad päevad ette ja küsis, et kas ma muidu praegu puhkan. Vastasin, et: "Ei! Ma töötan ... lihtsalt puhkavate laste kõrvalt!"

Korraks jäin seejärel ise mõtlma, et kas ma tegelikult peaksin siis lastega koos puhkama või töötama? Kuna kooliaasta jooksul läheb suurem osa mu ajast sellele, et lastel kõik toimiks ja nende tegemised saaks tehtud, siis tegelikult on suvi minu jaoks aeg, mil saan rahulikumalt enda töödele keskenduda. 

Näiteks suutsin nüüd lõpuks välja tulla täiesti korraliku koolituskavaga, mille järgi asjad tõesti toimivad. Eile läks käima ühiskirjutamise kuu, mille jooksul toetan teisi kirjutamishuvilisi, aga kirjutan ka ise enda uut noorteraamatut. Tunne on megaäge, nii et kindlasti tuleb augustikuus uus grupp, kuhu võtan maksimaaslelt 12 inimest. Nii et tasub ennast kohe kirja panna. Juba sel pühapäeval räägin aga sellest, kuidas ise raamatut kirjastada

Juulikuu ühiskirjutamise kuul tahan ise oma uue noorteraamatu valmis saada. Kolmandat korda elus on mul plaanis noorteromaanide kirjutamise konkursil osaleda. See tähendab, et septembrikuuks peab käsikiri valmis olema. Ma ... alustan nüüd.

Ehk et praegu töötan kindlasti rohkem kui talvisel ajal. Samal ajal aga on lastel koolivaheaeg ... puhkavad siin ... ja mina liigun jälle töötuppa, et oma asju teha ... süümekad hiilivad ligi ...

Seejärel kuulasin ühte head podcasti, kust sain enda jaoks vastused. Kui räägime elukorraldusest, siis tegelikult peaks töö ja eneseteostus lastest kõrgemal kohal olema. Need on asjad, mis aitavad neid samu lapsi üleval pidada. Seega eriti praegustes oludes peangi rahulikult töötamisele rohkem aega pühendama, sest ... selle eest saavad lapsed süüa ja muud vajalikkus. 

Rääkimata sellest, et mul endal on nii hea tunne, kui saavad tehtud tööd, mis on seisnud. Viimastel nädalatel olen kahel nõustamiskohtumisel saanud ka metsikult palju uusi ideid. Neist kirjutan varsti pikemalt, aga nendest tulenevalt olen palju uusi tegemisi oma plaanidesse sisse viinud. 

Peale kõige muu oleme lastega korduvalt rannas käinud, õhtul vahukomme küpsetanud, niisama koos olnud jne. Minu jaoks on see tavaline osa. Teen seda pidevalt, mitte vaid puhkuse ajal. Seega on tunne, et peaksin nagu eraldi puhkama, aga tegelikult ma olen neid tegemisi pidevalt oma elus tasakaalustanud, et pole sellist pikka perioodi, kus ainult töötaks või ainult puhkaks. Nii lihtsalt ise ei märka, et teengi pidevalt asju, mida klassikaliselt peetakse nö puhkuse tegemisteks. 

Järgmise õppeaastaga seonduvad pinged on ka üha väiksemad, sest veel mõned asjad on paika saanud. Lisaks võttis kohus nüüd asja menetlusse ja mingil hetkel on ka sealt selgeid otsuseid oodata. Eks kohtuga peab alati kõigeks valmis olema, aga vähemalt on siis rahu majas, kui mingigi otsus tehakse. 

Jätkame siin aga tasakaalustatult. See tähendab, et minu töölaine jätkub, energiat ja jõudu tuleb sellest juurde. Samas teen selle kõrvalt järjepidevalt lastega puhkamist. 

Mõnusat tasakaalustatud suve sullegi!

 

***

Mina olen Heli Künnapas (40), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (13a, 11a, 9a, 8a ja 3 a).  
 
Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 


Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi
enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Selles grupis on ka info minu läbiviidavate koolituste kohta. Enesearenguga seotud teemadel olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu materjalid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar