neljapäev, 1. august 2019

5 raamatut, mida sel suvel veel lugeda, et juba sügisel edukam olla

Suvi on sel aastal olnud nauditav- palju mõnusaid päevi ujumiseks, sama palju aga mõnusalt toas või õues raamatute lugemiseks. Kuigi kalendrist vastu vaatav 1.august ausalt öeldes ehmatas mind veidi, siis ikkagi on ju suur osa suvest veel alles. Nii pole üldse hilja, et lugeda raamatuid, mille abil juba sügiseks oma elu veelgi paremaks, külluslikumaks ja edukamaks saad muuta.

Enne nimekirja juurde asumist tuletan meelde, et iga raamat mõjutab elu nii palju, kui sa ise sinna panustad. Ehk et lihtsalt lugemine ei muuda sinu elus midagi, vaid see, kui raamatus olevaid ülesandeid kaasa teed, toodud näidete põhjal enda elule mõtled jne.

Enda elu saad ikka muuta vaid ise. Samuti enda edukust saad takistada ka ikka ainult sina ainuisikuliselt.

Minu lugemissoovitused enda eluga edasiliikumiseks on aga sellised:

1. Michael Heppell "Võrratu elu"- autor jagab elu erinevateks sektoriteks ning need siis omakorda veel erinevateks sektoriteks. Igasuguse edu valem on alati väiksemaks jagamine ehk et sa ei võta liiga suurt tükki korraga ette, sest nii tundub iga ülesanne võimatu. Selline elu erinevade osade jagamine on aga väga äratav ja teeb oma probleemide lahendamise kindlasti lihtsaks.

Minu jaoks oli just "Võrratu elu" raamat, mis avas silmad ning mille lugemise järel teadvustasin, et ma saan ja oskan küll oma elu paremaks teha. Räägin sellest raamatust ka siin videos:

2. Chin-Ning Chu "Tee vähem, saavuta rohkem"- teose õhtuke välimus on petlik- tegelikult on selles peidus palju asjalikke sõnumeid. Ja seda väga lihtsalt ning arusaadavalt kirjutatult. Kõige olulisem mõte minu jaoks oli rahulikult elamine. Ehk et kõik muu toimib ka siis, kui elu on rahulik.

Ja nii ju ongi- kui saad oma elust välja mured ja probleemid, mis kõik meeled hõlmavad, siis on meeled vabad, et lahendada neid muresid ja probleeme, mis muidu su elu mõjutaksid.

3. T. Harv Eker "Miljonäri mõtteviisi saladused"- rahast rääkimine on see, mis mõned inimesed ligi tõmbab, teised eemale. Fakt on aga see, et meil kõigil on mingis koguses raha elamiseks vaja ning et selle olemasolu teeb ka heade asjade tegemise lihtsamaks.

"Miljonäri mõtteviisi saladused" toob esile eduka elamise olulisimad punktid: tuleb enda elu eest ise vastutus võtta ning tuleb pidevalt õppida. Need on minu jaoks kõige olulisemad punktid, kuid loomulikult kirjutab ta sellest kõigest pikemalt. Minu elujärge igatahes selle raamatu lugemine parandas kindlasti.

Siin on ka video, kus Ekeri raamatust räägin:

4. Paul McKenna "Ma teen su rikkaks"- veel üks minu lemmik. Veelgi ambitsioonikama pealkirjaga kui paljud teised raha- ning enesearenguraamatud. Aga sisu on seda väärt. McKenna on motiveeriv ja halastamatu. Ta keskendub mõtlemise muutmisele. Samas on raamatus palju ülesandeid, nii et sa pead aktiivselt kaasa mõtlema, mitte ei saa lugedes looderdada.

McKenna kirjutamisstiil on haarav. Lugemine läheb kiiresti, kuigi tekst nõuab palju järelemõtlemist. Olulisemad õppetunnid on, et sa saad selle, millele keskendud. Nii et kogu aeg halvale keskendudes see lõpuks tulebki, kuid vastupidiselt on edu saavutatav. Teine ülioluline mõte oli, et rikkus ei ole vaid raha. Selle hulka kuulub kõik, mis annab meile hea enesetunde ning rahuliku meele. Tõsiselt nauditav lugemiskogemus.

5. Earl Nightingale "Hoiak" - väljast väike, aga seest suur. See on kokkuvõtlik teos, mille mittelugemiseks ei saa kellelegi vabandust olla. Kiirlugemise võib teha ka mõne õhtuga. Samas kui süveneda, siis võtab see pikalt aega, sest iga lõik tahab mõtlemist ning oma elu suhtes järelduste tegemist. Tõsiselt motiveeriv raamat, mis peaks igaühe diivanist välja ajama.

***
Kõiki minu loetud ja soovitatud raamatuid näed minu lugemisblogis: Mida Heli luges

Sellised on 5 raamatut, mis on reaalne sel suvel veel läbi lugeda. Tahan näha inimest, kes need läbi loeb ja siis üldse oma eluga kuidagi edukamaks ei saa. See lihtsalt pole võimalik!

Raamatute järjekord selles nimekirjas ei ole üldse oluline, sest kõik on erinevad. Lugemise puhul on aga alati tähtis ka see, milleks lugeja on valmis. Sa ei saa ühestki raamatust seda, milleks sa veel valmis pole.

Seepärast tasub raamatute juurde ikka ja alati tulla avatud meelega, et ise neist rohkem leida ja avastada.

Mõnusat suve jätku ja head avastamistrõõmu nende raamatute lehekülgedelt! 


***
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase

Mina olen Heli Künnapas (37), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja  poliitikust ema viiele lapsele (10a, 8a, peaaegu 7a, 5a ja 11-kuune).

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 19 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).
Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi  http://midaheliluges.blogspot.com

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar