kolmapäev, 24. aprill 2019

Mis su lapsed koduõues teevad?

Pole eriti suur saladus, et varsti on koolivaheaeg. Suvine. Pikk. Mõnus aeg nii lastele kui vanematele. Eks ole? Kõik puhkavad... või siis- mõned vahepeal ikka töötavad ka.

Meil on traditsioon, et see laps, kes on lasteaia lõpetanud, tema ka järgneval suvel enam lasteaias ei käi. See tähendab, et mul on sel suvel kodus vähemalt 2 koolilast, üks sügisel kooliteed alustav ning beebi. No ja juulis on nagunii lasteaed kinni ja siis on kõik kodus.

Mul on lapsed aegajalt nii lasteaias kui koolist kodus, et saaksid puhata. Kuna töötan kodus, siis tähendab see aga, et samaaegselt on lapsed kohe mu töö juures. Ühelt poolt tähendab see, et saan lastega koos veeta rohkem aega kui keskmine lapsevanem. Teiselt poolt aga, et teen vähem tööd kui täiskohaga töötav töötaja.

Lastega on meil kokkulepe, mis praegust koolivaheaega arvestades väga hästi töötab- mingi aja teen mina tööd (kirjutan ja kirjastan) ja nemad saavad ise hakkama ja mingi aja tegutseme koos.

Suvine vaheaeg on aga pikk. Nii et kohe tuleb küsimus- mida lapsed koduõues teevad? 

Ojaa, meil on suur õu ning lapsed ennast igavusse ei jäta. See aga tähendab, et aegajalt leiavad nad endale tegevusi, mida meie ei soovi, et nad teeksid. Laste puhul kehtib teatavasti põhimõte, et selle asemel, et lõputult öelda, mida ei tohi, ütle parem, mida tohib.

Seega on nüüd päevakorral lastele sobiliku õue sisustamine. Nii küsingi soovitusi- kui olete koduõuele mänguväljakuid-ronimiskohti-jms tekitanud, siis kas olete ise teinud? Või tellinud? Kui tellinud, siis kust? Ise tehes- kas ja kust olete sobivaid materjale ostnud? 

Ehk et kõik-kõik soovitused lastele sobiliku õueala kujundamiseks on oodatud.

Meie lastele on tehtud puuonn ja mängumaja, kiik ning liivakast. Nüüd olemas ka batuut. Kõik ülejäänud mõtted on aga väga teretulnud.

Iseehitamiseks vajalike materjalide vahendajana jäi netist silma Naeruvabrik. Millised on kogemused nendega?

Olen väga seda meelt, et lapsed ei tee enamasti pahandust, vaid otsivad endale tegevust. Igas vanuses. Kui on võimalik nende tähelepanu ja jõud õigesti suunata, siis toob see kaasa positiivseid tulemusi. Mõtlen just võimaluste loomist, mitte ise kõige ärategemist. See on lastekasvatuses olnud üks mu põhimõte ning ilmselgelt siiani töötab.

Lastele sobiliku õueala loomine on järgmine samm võimaluste loomisest.

Tänan ette kõiki, kes raatsivad soovitusi jagada! 

***



Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase

Mina olen Heli Künnapas (37), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja  poliitikust ema viiele lapsele (10a, 8a, 6a, 4a ja täitsa tutikas). Poliitikas osalen Eesti Vabaerakonna ridades.

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 18 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad" jne- see oli minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldasin ühe romantilise jutustuse üle kuu).
Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi  http://midaheliluges.blogspot.com

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar