kolmapäev, 22. mai 2024

Mitu lastekaitsetöötajat on vaja, et mulle veel lisakohustusi määrata?

Kui mul nüüd lugemisega midagi segi pole, siis nüüd tegeleb meie lastega nelja aasta jooksul SEITSMES lastekaitsetöötaja (tänaseks "lapse heaolu spetsialist")! 

Ehk siis uues kohtuasjas on kaasatud ka Pärnu linn ning nüüdsest on lisandunud ka sealne lastekaitse. Need kõik pole muidugi korraga seotud, vaid igas kohtuasjas on mõlema vanema elukohajärgse piirkonna lastekaitse. Meil on piirkonnad vahetunud, mõned lastekaitse lapsed saanud ja nii need numbrid kokku tulevadki. 

Tänane mõtlemiskoht on veel see, et kui sel nädalal pean kirjutama ja välja uurima, kui palju on lapsed viimase 4 aasta jooksul isa juures olnud ning kui palju olen MINA sel ajal teeninud ning pean selle kõige kohta tõendid esitama, siis kui palju aega ja ENERGIAT jääb, et samal ajal lastele söögiraha teenida, sest igakuine elatis on praegu ikka 400€, millest läheb maha üks sõidukord isa juurde, mille mina maksan ehk umbes 50€. 

Tänase vestluse käigus ütles uus lastekaitse ühe mu vastuväite peale, et lapsevanemate ülesanne ongi oma laste eest hoolitsed ja vastutada ja siis ... no ma ütlesin talle päriselt ka, et ma tahan näha inimest, kes mulle praegu ütleb, et ma pole oma laste eest nende aastate jooksul hoolitsenud ja võimalusi leidnud, et asjad toimiksid. Aga noh, see selleks. 

Igatahes uus kohtuasi on siis selle kohta, et kas ma olen nõus lisaks eelnevale nüüd kord kuus enda lisakuluks võtma selle, et selle asemel, et panna lapsed maha Libatsesse, kui ise lähen Pärnu-Jaagupi lähedale maale, siis peaksin nad nüüd reede õhtul hoopis sealt edasi Pärnusse viima ning pühapäeva õhtul sinna neile järgi minema. Kuigi laste isa lõpetab reedel Libatses tööpäeva ja läheb nagunii sealt Pärnusse ... aga ma peaks topelt sõitma. Teine variant, et saadaksin nad bussiga ja ise ... sõidaksin bussile autoga järgi, et ise maale minna ... 

Minu vastuväide on, et mul tõesti pole hetkel võimalik endale ühtegi lisakulu võtta ei ajaliselt, ega rahaliselt. Selle ajaga, mis sõidan nädalavahetuse jooksul Pärnu-Jaagupist Pärnusse võiksin päriselt näiteks hoopis lisatööd teha või ... äkki isegi puhata, sest olen selleks ajaks taas 2 nädalat üksi lastega olnud ja kõige muu eest vastutanud (jaaa, minu valik! Seda ju lapsevanemad teevadki!). 

Ja selle üks kord kuus nädalavahetuse jooksul Pärnust Pärnu-Jaagupisse ja tagasi sõitmise teemaga tegelevad: 

- 2 lastekaitsetöötajat

- kohtunik

- kohtunikuabi

- eelnevalt tegeles perelepitaja, aga tema juures tunnistati ühe poole soovimatuse tõttu asi ebaõnnestunuks ja saadeti tagasi kohtusse

- lastele määratud vandeadvokaat

- mõlemad lapsevanemad

Suure ringi küsimused: 

1) kui kalliks läheb see kohtuotsus maksma? 

2) kes on ÜKS inimene seal laua ääres, kelle lapsed jäävad õhtul söömata, sest ta tegeles tunde selle kohtuasja, mitte teiste töödega (ok, ok, tegelt mu lapsed on ise mind kiitnud ja öelnud, et nad EI OLE kunagi söömata magama läinud)?

Kui ma mõtlen ainult sellele, kui palju enda töötunde ma juba praeguseks olen selle kohtuasja kohtumiste ja paberimajanduse tõttu kaotanud, siis ... 

Jah, mul oleks lihtsam öelda, et palun väga, pange mulle see üks kohustus ka juurde! Mul lõpuks enam pole vahet, sest see on nii väike lisa sellele, mis juba olemas on, aga  ... kas nii need asjad käima peaksidki? 

Kas ma pean järgmise lisakohutuse võtma, sest ma nagunii ütlen kõigi asjade kohta, et "arvestame lastele parimat varianti"? 

Kas ma pean sõitma sellepärast, et mina ostsin endale auto, kuhu kõik 5 last mahuvad, sest mul on 5 last ja ... nii on see juba 5 aastat olnud? Kas ma saaksin laste transportimisest vabaneda, kui mul poleks enam suurt autot? Ostan endale äkki mingi sportauto? Üksi mõnus ringi lasta. 

Ja lõpuks ... ma olen nagunii kõigega nõus, mis laseb mul aja ja energia vaidlemise asemel enda ja oma laste elude ülesehitamisse panna. Inimestel ongi erinevad eesmärgid ja soovid, kuidas oma aega veeta. 


***

Mina olen Heli Künnapas (42), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (15a, 13a, 11a, 9a ja 5 a).  

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  
 
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Sel teemal olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu materjalid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar