teisipäev, 19. detsember 2023

Kuidas me sel aastal detsembrikuust läbi saime?

Detsembrikuu on läbi aegade ikka kiire kuu olnud. Seekord on aga tunne, et oleme lastega kuidagi väga sujuvalt sellest läbi tulnud. 

Jah, praegu võib juba öelda, et oleme detsembriga hakkama saanud, sest tänaseks on kõik lapsed kodust läinud, seega ilmselt oma õiges kohas. Homme on ootamas vaid MUBA kooride kontsert, nii et kui ka sellega midagi valesti läheb, on väga väike kogus asju, mis saaks veel valesti minna. 

Ootamatu puhkus

Loomulikult on detsembris alati kiire juba seepärast, et kooliasjad tahavad lõpetamist ning peale tulevad proovid ja esinemised. 

Kuna mõlemas laste koolides on trimestrid, siis tegelikult detsembris meil hinnete kordasaamisega kiire polegi, sest see tuli ära teha novembrikuu keskel. Uue trimestri lõpetamiseni on aga aega, nii et teoreetiliselt saab jaanuaris ka asju korda ajada. 

Kooli osas oli mul küll lastega kokkulepe, et eelmise nädala ehk viimase jõulueelse nädala teevad korralikult tööd, nii et midagi lohisema ei jää. Päriselt oli asi aga hoopis nii, et hiljemalt eelmise nädala alguseks jäid suurem osa lapsi haigeks. Nii oli kooli osas vabadus. Mitte midagi ei pidanud tegema, sest keegi lihtsalt ei suutnud midagi teha. 

Ühele lapsele tegime testi ka. Tal koroonat vähemalt sel hetkel polnud, kuid kes seda teab. Pikali maas nad siin järjest igatahes olid. Ise olin ka. See tähendas, et kiire töönädala asemel oli kõigil hoopis puhkus. 

Lasteaialaps oli terve, aga tema ka päris mitu päeva lasteaeda ei jõudnud, sest ma lihtsalt ei jõudnud ärgata. 

Edu kuusega

Oi, sel aastal olen enda üle nii uhke, sest meil on kuusepuu! Viimasel aastal maal elades sain ka ise sellega hakkama, et tõin kuuse ja panin üles ka, aga eelmisel aastal linnas jäi see tegemata. Nii oligi seekordne kuuse toomine ja ülespanek kuidagi samm edasi ja põhjus endaga rahul olla. 

Praeguseks on kuusk ühe korra ka pikali käinud ... ja mul pole isegi mitte kassi, ega väikeseid lapsi ... Aga no sellest veidi väikesest lapsest piisas. Ta tahtis puu otsast midagi vaadata ja ... No igatahes kõik lõppes kõigi jaoks õnnelikult. 

Viimased tegemised

Sel nädalal on lapsed kõik taas koolis ja lasteaias. Viimati oli see nii vist üle kolme nädala tagasi, sest enne koolilaste haigustralli oli lasteaiakas üle nädala kodus. Ütleme siis viisakalt, et ma ootan seda, et lapsed on veel 2 päeva minu juures ja siis tuleb 2 päeva, kus ma saan täitsa üksi olla ja päriselt pikad päevad tööd teha. Jah, ma armastan väga oma lapsi, aga 90% ajast üksinda lapsi kasvatades tuleb aegajalt ikka tunne küll, et tahaks töötada. Või puhata.  

Sain siin hiljuti koduvälises kontoris töötamise maigu ka suhu ja no edaspidi on kindlasti plaanis veel neid kontoritööpäevi ette võtta. Produktiivsus on ikka hoopis teine. 

Aastat veel ei lõpeta

Ise teen muidugi järjest tagasivaateid möödunule ning tulevikuplaane. Samas aastat veel kokku ei võta, sest nii palju jõuab veel ära teha. 

Eile käisin oma järgmise lapse klassis kirjanikuelust rääkimas. Jaanuaris ilmselt veel ühe oma lapse klassi ette. Jaanuaris hakkavad taas hoogsamalt kohtumised teistes koolides ja raamatukogudes. 

Hmm, hakkasin juba plaanidest rääkima, aga ... see on üks järgmine postitus. 

Kokkuvõtlikult võib öelda, et eks ikka on praegu sebimist, et kõigi teemadega nina vee peale saada, kuid samas muutub olukord igal liinil üha paremaks. Ujume välja! 

Homme õhtul on MUBA kooride kontsert Metodisti kirikus ning mul on seekord lootus päriselt ka kõiki kolme oma last laval näha. Eks tuleb lõpuni välja hinge kinni hoida, aga  ... kui see ka tehtud saab, siis on koolilastel jõuluvaheaeg käes. Lasteaias veel jõulupidu, mis seekord toimub koolivaheajal, aga kuna lapsed nagunii ikkagi minu juures, siis väga vahet polegi. Siis veel üks sünnipäeva ja ... ongi lastel jõulupuhkus ... ja minul tööaeg! 

Kuidas sul detsember läks? Anna kommentaarides teada. 

***

Mina olen Heli Künnapas (41), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja koolitajast ema viiele lapsele (15a, 12a, 11a, 9a ja 5 a).  

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud üle 30 raamatu. Kirjutan noortele, lastele, ajaviiteromaane ning enesearengu teemal. Ehk paberile saavad kõik lood, mille puhul on tunne, et need võiks kellelegi kasulikud olla ning vähemalt mõne inimese maailma kuidagi paremaks teha.
 
Minu kirjutatud raamatud leiad siit: Heli raamatud. 
 
Minu kirjastuses avaldatud raamatud leiad siit: Heli Kirjastuse raamatud.  
 
Raamatutest, mida ise loen, kirjutan lugemisblogis siin: Mida Heli luges.  
 
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Youtube´s on meie videod siin: Heli Künnapase videod.  

FB grupis Lugedes Rikkaks jagan oma teadmisi ja kogemusi enesearengu- ja ajajuhtimise teemal. Sel teemal olen välja andnud ka mitmeid raamatuid ja märkmikke. Need leiad siit: enesearengu materjalid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar