reede, 20. juuli 2018

Kas me oleme 5.beebi sündimiseks valmis?

Väga hea küsimus- kas me oleme 5.beebi sündimiseks valmis?

- Ei, haiglakott ei ole pakitud. Ma ei tea isegi seda, millise raamatu haiglasse lugemiseks kaasa võtan.
- Jah, beebiriided on pestud ja... ootavad kappi, kuhu neid paigutada. Tänase seisuga on tunda, et kapp hakkab ka valmima.  Beebi kojutoomise komplekti tellisin taas Ti-Ti Õmblusest, sest mulle lihtsalt nii meeldivad nende beebiriided. Tegelikult polnud mul mingit lisakomplekti üldse vaja, aga Maria beebiriietest pole enam midagi järgi. Seega sai see komplekt tellitud lihtsalt sellepärast, et... oleks armas!
- Turvahäll on ootel.

Lastega teeme beebi-treeningut. Ehk et vaatame nende enda beebiaegseid pilte ja videoid. Eriti just Christiani (4a) pärast, sest ega tema ei tea ju beebidest väga midagi. Kuigi ega ka teised meie pere lapsed on eelmiste beebide lisandumise ajal olnud suht väikesed, nii et mida nemadki nii väga mäletavad.


Eile pikalt videoid vaadates sain jälle aru, kui oluline on lapsi pidevalt jäädvustada. Ja seejärel ka jäädvustusi säilitada. Laste avastamisrõõm enda pilte ja videoid vaadates on hindamatu. 

Juunikuu algul panin enda jaoks paika suure plaani, et suvekuudel kirjutan valmis umbes 5 raamatut, mille avaldamisega siis pärast beebi sündi tegelen. Kirjastamise töid saan laste kõrvalt teha, kuid kirjutamiseks on veidi rohkem ning pikema perioodi jooksul rahu ja vaikust vaja. Seda plaani tehes unustasin ühe väikese pisiasja- juulikuus on ka lasteaias puhkus, nii et peale kahe puhkava koolilapse on mul ka kaks puhkavat lasteaialast.

Iseenesest on see ülimalt tore, sest mulle meeldib koos lastega asju teha. Aga praegu ma püüan siis nende kõrvalt hoopis rohkem tööd ära teha, et oleks hiljem koos kõigi viiega lihtsam. Abikaasaga tegeleme ikka sellega, et tööaegu jagada. Harjumatu kuumus ei ole aga samuti meie parim sõber,  ega aita plaanidele kaasa.

Kuumus küsimuse lahendab meie peres aga bassein, mille sain osta autorihüvitiste eest. Veelkord suuuuur tänu kõigile, kes eelmisel aastal minu raamatuid ka raamatukogudest laenutasid ja lugesid. Tänu teile on meie lastel võimalik kuumaga koduõue basseinis möllata.

Kuna ma kirjutamiseks väga pole aega leidnud, siis võtsin taas ette ka lugemise. Muidu oli plaan suvi lugemisvabalt veeta ka vaid kirjutamisele keskenduda. Nüüd aga neelan taas hooga oma väljakutse "Kuidas ma 100 raamatu lugemisega külluseni jõuan" raamatuid. 14 raamatut on praegu loetud ja mõtteid enda elu ja tegemiste korraldamiseks olen neist ikka päris palju saanud.

Mu kirjakastis istub päris mitu käsikirja, mille autorid ootavad otsust, kas saan nende raamatuid kirjastada. Äge käsilolev projekt on Erika Salumäe lasteraamatu avaldamine... kuid sellest täpsemalt juba lähiajal. 

Nii et ega ma otseselt beebi ootamisega küll ei tegele. Selles mõttes, et käed süles diivanil lösutades. Ikka aktiivne elu käib. Isegi laste uneaega oleme vabamaks lasknud, nii et nüüd juhtub mõnikord sedagi, et lapsed jõuavad alles kell 23 voodisse ning vaikus saabub majja alles 24 paiku. Aga no tavaliselt ikka 23ks oleme püüdnud vaikuse majja saada. Muidu ma laste uneaegadega mängimist ei soosi, aga praegu on lihtsalt nii mõnus õhtuti koos õues olla. Ja see tähendab, et hommikul saame tihti isegi 9ni magada.

Õhtusöögid oleme ka enamasti nüüd õue kolinud. Selleks ajaks on temperatuur mõnus. Kuna meil on nii tuuline alati, siis sääsed-parmud ka väga ei sega. Nii saame mõnusalt väli-õhtusööke nautida.

Christian (4a) käis täna juba beebiga rääkimas, et: "Tule juba välja!" Teised lapsed teevad ka ikka igal õhtul kõhule kalli (ehk siis kõhubeebile), aga ootavad kuidagi rahulikumalt. Või pigem teadlikumalt. Just Christiani puhul näen jah, et ta nagu väga ootab ja samas on ta kõige rohkem segaduses, sest ei saa aru, mis toimuma hakkab. Aga loomulikult ootame me kõik beebit. Samas meie abikaasaga oleme õppinud, et enne beebi sündi ei tea sa tegelikult kunagi, kuidas kõik kulgema hakkab, sest see oleneb väga lapsest. Minu senine kogemus on, et lapsed on väga raseduse nägu. Ehk et raseduse ajal kogetu mõjutab lapse närvisüsteemi väga palju. Seda arvestades võiks üks ülimalt rahulik laps tulla.

Eks varsti saame teada!

***
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 
Mina olen Heli Künnapas (36), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja poliitikust ema neljale lapsele (9a, 7a , peaaegu 6a ja 4a). Meie pere pesamunaga loodame kohtuda juba selle aasta augustis! 

Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 15 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad" jne- see on minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldan ühe romantilise jutustuse üle kuu).

Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagreid. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi  http://midaheliluges.blogspot.com 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar