pühapäev, 3. jaanuar 2016

Mis on pulmas tähtis (ehk pulmakorraldus #1)- täiendatud!

Nagu kirjutasin postituses "Pulmakellad helisevad", sai abiellumise lõplik otsus tehtud mitu kuud tagasi... või tegelikult oleme korduvaid tähtaegu seadnud.

See tähendab, et planeerimise tabelid ja paberid on ka juba ammu olemas. Nii mingit paanikat ei ole ja on teada, mille pärast tuleb muretseda.

Järgmiste 6 kuu jooksul tuleb 16.07.16 toimuvate pulmade ladusaks kulgemiseks lahendada järgmised teemad:

- laulatuse ametlik osa- kirik, kirikuõpetaja, lilled

- sõrmused

- riided- pruutkleit, peigmehe ülikond, laste riided

- pulmapeo koht- peab mahutama u 200 inimest, arvestama võimaliku vihmase ilmaga, magamiskohad kaugemalt tulijatele, lastele sobilik koht

- fotograaf

- video?

- külaliste nimekiri- suurem osa on paigas, sest pulma kutsume ikka neid, kellega oleme tihedamalt seotud, kuid kindlasti tuleb ka nö viimase minuti otsuseid. Samuti tuleb reaalselt endale aru anda, et me ei suuda kõiki tuttavaid kutsuda ja tuleb mingi valik teha. Nagu öeldud- esimene valik on lihtne- tuleb läbi mõelda, kellega igapäevaselt kohtume, kelle üritusele ise oleme olnud kutsutud ja nii see vahvate pulmaliste nimekiri koosneb.

- kutsed

- lillede teema- mida teha lillede kinkimisega? Kas lasta soovijatel selle asemel kusagile annetada? Või lasta kinkida selle asemel lilleraha, mille eest ise osta kompositsioonid nt kirikusse ja peoruumi? Hunnikute kaupa lõikelilli on mõttetu raiskamine. Millised on viisid, kuidas seda lahendada?

- bänd ja muusikastiil- rahvamuusika või süldibänd? Pulmas võiks ju midagi asjalikumat olla... ja samas toob ühe-kahemehe süldibänd aegajalt hulga rohkem rahvast tantsupõrandale. Ma pole isegi Herlendile siiani reilenderit suutnud selgeks teha, seega milleks kutsuda mõnus folkbänd mängima, kui keegi seda ei naudi? Või vastupidi?

- juuksur- ega tegelikult on ilmne, et Anust me mööda ei pääse

- jumestaja

- noorpaari auto- ilmselt sõidavad selles ka meie lapsed... vist... Meil ei ole selline esimese armumise järgne pulmapidu, vaid pigem pikalt kestnud liidu formaalne kinnitamine. Lapsed on aga kindel osa meie liidust ja seega pole eriti põhjuseid, miks peaks nad meie päeva ühestki osast eemale jätma. Samas- ega ainult nendega vaidlemisele ka ei taha päeva kulutada, seega tuleb vastutust ikka jagada.

- lastehoid- kes korraldab pulmas lastele tegevusi? Kui palju üldse laste aega planeerida?

- tort

- pulmaisa

- küünlad, tordikaunistus, pokaalid (?) jms

- pulmaleht

Kusjuures nädal enne pulmi on meil 5-6-päevane Uulu kristlik lastelaager, mille laagriülem ma olen. Nii et samal ajal tuleb seda ka korraldada. Selles laagris on tavaliselt umbes 75 last ning 20 töötegijat. Viimastel aastatel on meil laagri töötegijate seltskond aga kuidagi paika loksunud, nii et kui erilisi üllatusi ei tule, siis sel aastal laagri pärast ma küll ei muretse. Meil tõesti asjad toimivad. Me teeme nüüd aasta jooksul selleks korduvalt kuivtrenni, et ikka suveks ühisrindel edukalt hakkama saada. Kuna enamus sellest pundist ka pulma tuleb, siis võin kindel olla, et ka pulm tuleb sama vahva, kui on meie iga-aastane laager.

Küsimus aga kõigile, kel pulmakogemust (kas külalise või peaesinejana): mis on teie jaoks pulmades tähtis? Millised on need osad, mis peavad olema paigas, et võiks ürituse õnnestunuks lugeda?

Enamasti on pulmad pidu, mida saab pidada vaid kord elus (no, ok, mõned saavad kogemata ka rohkem...) ja seega tahaks, et olulised asjad oleks korras, suured kivid purgis. Meie järgmiste kuude mõttekohad on siin üles loetud. Kõik soovitused ja mõtted on väga oodatud!